سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۹
۰ نفر

جلال طالبی: مسلما حضور کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران باعث تغییراتی در تیم ملی شده است.

جلال طالبی

در واقع ما با نوع فوتبالی که داریم به مربی‌ای چون کی‌روش احتیاج داشتیم؛ مربی‌ای که بتواند با داشته‌هایش به فوتبال ملی ما کمک کند و کاری انجام دهد که خیلی نگران آینده نباشیم. کی‌‌روش در مدت حضور خود در تیم ملی سعی کرده در کنار بازیکنان باتجربه‌ای که به تیم ملی فرامی‌خواند از دعوت کردن بازیکنان جوان هم چشم‌پوشی نکند. او تلفیقی از باتجربه‌ها و جوانان را به تیم ملی دعوت می‌کند و به‌خوبی پیداست که آینده را فراموش نکرده است.

سابقه مربیگری کی‌روش نشان می‌دهد که استعدادیاب بوده و روی این مسائل کار می‌کند. در منچستریونایتد و رئال‌مادرید مربیگری کرده و یک مربی کاملا باتجربه به حساب می‌آید. در عین حال، امکانات فوتبال ایران با امکانات اروپایی‌ها یکی نیست و این موضوع می‌تواند روی کار کی‌روش تاثیر بگذارد.
به‌نظر من، هنوز خیلی زود است که درباره عملکرد سرمربی تیم ملی صحبت کنیم. من فکر می‌کنم باید زمان بیشتری بگذرد و بعد درباره عملکرد کی‌روش اظهار نظر کنیم.

گاهی می‌بینیم که از این مربی انتقاد می‌شود. می‌توان گفت که به‌کار هر مربی‌ای انتقاد وارد است. به هرحال، هر مربی‌ای اشتباهاتی دارد و کی‌روش هم مستثنا نیست.

به‌نظر من، اگر کی‌روش در مدتی که سرمربی تیم ملی ایران بوده به 5درصد از خواسته‌هایش رسیده باشد موفق بوده است. در واقع او در شروع کارش قرار دارد و هنوز 3 مسابقه برگشت مقدماتی جام جهانی باقی مانده است. این مربی در ایران مشکلاتی دارد که نباید داشته باشد؛ مثلا در بازی با مالدیو خیلی از مردم توقع داشتند که ما به حریف بازهم 17 گل بزنیم که از نظر من منطقی نیست. بالاخره مالدیو هم روی تیمش کار کرده و نسبت به زمانی که ما می‌توانستیم با تعداد گل‌های زیاد این تیم را شکست دهیم، تفاوت بسیاری کرده است. البته تیم ملی در بازی با فلسطین نشان داد که به هماهنگی زیادی رسیده است. در هرحال، من نسبت به موفقیت تیم ملی در زمان حضور کارلوس کی‌روش بسیار خوش‌بین هستم و امیدوار م که بتوانیم با این مربی به جام جهانی صعود کنیم.

کد خبر 148783

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز