همشهری آنلاین: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تا پایان سال 91،‌ در 31 استان کشور، مراکز تحقیقاتی مستقر خواهیم کرد.

محمدی زاده

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ آقای محمدی زاده در مراسم اختتامیه همایش مدیران ستادی و استانی محیط زیست کشور افزود: طرح‌های پژوهشی، در صورتی که پاسخگوی نیازهای اجرایی باشد، در اولویت است.

وی گفت: انتخاب موضوع پژوهش، بسته به کارآیی آن است و تصویب نهایی طرح پژوهشی، در تهران انجام می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: تدوین سند ملی محیط زیست، مراحل نهایی را پشت سر می گذارد و با برخی تغییرات شکلی، این سند به زودی ابلاغ خواهد شد.

محمدی زاده گفت: در این سند، نقشه راه و تکالیف همه دستگاه‌ها در حوزه‌های مربوط به محیط زیست مشخص شده و در واقع این سند پایه حرکتی برای سال‌های آینده است.

وی افزود: این سند، میثاق نامه سازمان حفاظت محیط زیست با سایر دستگاه‌هاست که برای تهیه و تدوین آن کار بسیاری شده و سندی جامع و کامل است.

محمدی زاده خطاب به مدیران استانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: انتظار است 31 سند آمایش سرزمین که برنامه توسعه استان‌ها در آن روشن شده است تا پایان امسال به سازمان ارایه شود.

وی خواستار استفاده مدیران استانی از ظرفیت دستگاه‌ها شد و افزود: سعی کنید بودجه‌های استانی در حوزه حوادث، بیماری‌ها، خشکسالی ها و همچنین بودجه های مازاد با عنوان پیش بینی نشده را جذب کنید.

محمدی زاده گفت: طبق بررسی نهاد ریاست جمهوری، سازمان حفاظت محیط زیست در اجرای مصوبات سفرهای استانی هیأت دولت، نسبت به سایر دستگاه‌ها پیشرو است.

وی افزود: تا دو سال آینده، باید همه تعهدات مربوط به سازمان اجرا شود.

محمدی زاده با بیان اینکه سال گذشته 10 درصد از واحدهای آلاینده کاسته شد، گفت: اکنون، چهار هزار و 170 واحد آلاینده در کشور داریم که باید 20 درصد این واحدها تا پایان سال کم شود و ظرف سه، چهار سال آینده به طور کلی واحدهای آلاینده کاهش یابد.

وی افزود: سال گذشته، تعداد آزمایشگاه‌های سازمان 10 درصد افزایش یافت که امسال باید این رقم، به 20 درصد برسد.

کد خبر 148633
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز