همشهری آنلاین: تحلیلگر آلمانی نوشت: رد پای عوامل توطئه سوء‌ قصد برنامه ریزی شده به جان سفیر عربستان درآمریکا را نه در تهران بلکه در واشنگتن باید جستجو کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کنوت ملِنتین، تحلیلگر روزنامه آلمانی یونگه ولت نوشت: در ظاهر توطئه قتل دیپلمات سعودی در آمریکا، دسیسه‌ای گمراه کننده موسوم به عملیات نیش است که طی سال‌های گذشته سازمان‌هایی چون اف بی آی، سیا و دیگر دستگاه‌های امنیتی آمریکا اغلب با هدف معرفی تروریست‌های اسلامگرا به افکار عمومی در دستور کار قرار داده‌اند.

در این قبیل روش‌ها، افرادی سست و نامطمئن به طور هدفمند ردیابی می‌شوند که بدست عوامل پلیس و سرویس های امنیتی در توطئه‌های جعلی و اصطلاحا من در آوردی درگیر شده‌اند.

به بیانی گویاتر تخیلات و فعالیت‌های این افراد بطور کامل تحت نظر است.

این تحلیلگر نوشت اظهار نظر مسئولان آمریکایی که در این پرونده نیز هرگز خطری وجود نداشته است؛ بدان علت که مظنون و متهمان اصلی از همان آغاز زیر نظر بودند، به روشنی حاکی از آنست که بار دیگر عملیاتی نظیر عملیات نیش در حال اجرا و استمرار است.

منصور ارباب سیار، مردی که هم اکنون در ارتباط با این پرونده در بازداشت بسر می‌برد، شهروند آمریکایی ایرانی تبار است.

ملنتین نوشت براستی چطور امکان دارد یک شهروند آمریکایی (ایرانی) با گانگسترها وتبهکاران مکزیکی ارتباط داشته باشد، به نظر می رسد کارفرمایان ارباب سیار، چنین ارتباطی را تنظیم و هماهنگ کرده بودند.

این افراد ( ارباب سیار) معمولا معتادان به مواد مخدر یا جانیانی هستند که با تهدیدهای گسترده به همکاری (با دولت آمریکا) مجبور می شوند و در صورت اجبار، حاضر به دروغگویی و انتشار مطالب کذب و خلاف واقع هستند.

کد خبر 148582
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز