گروه ادب و هنر: کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد «یه حبه قند» با آن همه تبلیغات گسترده در همان روزهای ابتدایی اکرانش از «سعادت‌آباد» کمتر بفروشد. این اتفاق اما در هفته اول اکران فیلم‌های فصل پاییز رخ داد تا از همین حالا وضعیت گیشه فیلم‌های جدید تقریبا مشخص شود.

فیلم یک حبه قند


سعادت‌آباد با استارتی که در 3روز اول اکرانش زده، یکی از گزینه‌های ورود به باشگاه یک میلیاردی‌هاست. فیلم مازیار میری با اینکه سینمای سرگروهش، آزادی را در اختیار ندارد، پنجشنبه و جمعه حدود 70میلیون تومان فروش داشت تا با احتساب گیشه روز اول، بعد از 3روز به مجموع فروش 85میلیون تومان برسد. این مبلغ افتتاحیه‌ای فوق‌العاده‌ برای یک فیلم جدی است که هنوز سینمای سرگروهش را هم در اختیار ندارد. در مقابل یه حبه قند 2روز آخر هفته حدود 40میلیون تومان فروخت.

فیلم جدید رضا میرکریمی با اینکه تعداد کمتری سالن نسبت به سعادت‌آباد در اختیار دارد اما با تبلیغات گسترده‌ای در سطح شهر روانه اکران عمومی شده است. طی این سال‌ها کمتر شاهد بوده‌ایم که برای یک فیلم، این چنین عزم جمعی از سوی سینماگران مطرح برای حمایت وجود داشته باشد اما برای یه حبه قند این اتفاق رخ داده تا این فیلم پر سروصداترین فیلم اکران پاییز لقب بگیرد. فروش 50میلیونی فیلم در 3روز ابتدایی اکران آن نشان‌دهنده موفقیت یه حبه قند است.

هرچند دست‌اندرکاران و پخش‌کننده فیلم انتظاری بالاتر از این ارقام از فیلم میرکریمی داشتند اما واقعیت این است که پتانسیل یک فیلم جدی با چنین ترکیب بازیگرانی نمی‌تواند بیشتر از اینها باشد. شاید اکران همزمان یه حبه قند و سعادت‌آباد و مقایسه آماری فروش آنها انتظارات را از فیلم میرکریمی بیشتر کرده باشد.

از صبح چهارشنبه سینما آزادی به جمع سالن‌های سعادت‌آباد اضافه می‌شود و از هفته دوم اکران است که رقابت عادلانه بین این دو فیلم آغاز می‌شود.

به غیر از این دو فیلم «شکارچی شنبه» هم از هفته گذشته روانه اکران عمومی شده است؛ فیلمی که با توجه به مضمون خاصش بعید است اتفاق غیرمنتظره‌ای در اکران عمومی برایش رخ دهد. فیلم پرویز شیخ طادی در گروه آزاد اکران شده و این بدان معناست که بیشتر سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم، تمام سانس نخواهند بود. شکارچی شنبه طی 3روز حدود 4میلیون تومان فروخته و ظاهرا قرار است با ترفندهای پخش‌کننده، به زودی تبلیغات فیلم وارد فاز جدیدی در سطح شهر شود.

دیگر اتفاق قابل ذکر اکران سینماها، میلیاردی شدن فیلم شیش و بش بود. این فیلم با فروش روز جمعه اش از مرز یک میلیارد و 04 میلیون تومان گذر کرد.

کد خبر 148554

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز