همشهری آنلاین: پیام رهبر معظم انقلاب به بیستمین اجلاس سراسری نماز در بوشهر در مراسم افتتاحیه توسط حجت الاسلام و المسلمین قرائتی قرائت شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر متن این پیام به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

انسان به سرشت و طبیعت خود مشتاق و نیازمند نیایش و خشوع در برابر خداوند است که آفریننده همه نیکی ها و زیبایی هاست و نماز برآورنده این نیاز است.

ادیان الهی با تشریع نماز، کام تشنه فطرت انسان را سیراب می‌کنند و او را از سرگشتگی و گمراهی در فرونشاندن این عطش طبیعی نجات می‌بخشند.

تکرار نماز در هر روز و شب، فرصت و نعمتی است که آدمی را از غرقه شدن در غفلت می‌رهاند به او مجال حضور دل آگاهانه در برابر خدا می‌بخشد، جان او را صیقل می‌دهد و گوهر باطن او را درخشان می‌سازد.

ذکر و نماز و نیایش آن گاه که با سامان زندگی اجتماعی به هم می آمیزد، معجزه اسلام را در آرایش منظومه احکام عبادی آن آشکار می سازد.

مسجد مظهری از این هم آمیختگی است، نماز در مسجد و با جماعت مومنان، همگانی نشستن بر گرد سفره میهمانی خداوند است و این خود بارش رحمت الهی را انبوه تر و دلنشین تر می‌سازد.

به برکت نماز، فضای مسجد نورانی و عطر آگین می‌شود و سخن حق و آموزش دین و اخلاق و سیاست در آن بیش از هر جایی دیگر بر دل و جان می‌نشیند و به زندگی فرد و جامعه سمت و سوی خدایی می‌دهد.

مسجد را با این نگاه باید نگریست، روح مسجد کالبد زندگی را پر نشاط و پر انگیزه می‌سازد در هر جا سامان زندگی است، مسجد مرکز و کانون اصلی است در بنای شهر و روستا در مدرسه و دانشگاه در مراکز جمعیتی از بازارهای کسب و کار تا فرودگاه‌ها و جاده‌ها و پایانه های سفری و تا آسایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و بوستان‌ها و گردشگاه‌ها در همه و همه باید مسجد را همچون قطب و محور بنا نهاد.

مسجد در همه جا باید پاکیزه زیبا و آرام بخش باشد، مدیریت محتوایی و معنوی مسجد که بر دوش روحانی مسجد است باید خردمندانه و مسئولانه و حتی عاشقانه باشد.

حوزه های علمیه برای آماده سازی روحانیانی در این طراز وظیفه‌ای ذاتی و طبیعی دارند.

اگر مسجد کیفیت شایسته خود را بیابد هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری از دوش جامعه و مردم و مسئولان برداشته خواهد شد.

به امید آن روز و با سلام بر حضرت بقیه الله ارواحنا فداه.

والسلام علیکم و رحمه الله

سید علی خامنه‌ای

19 مهر 1390 

کد خبر 148272
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز