شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

همشهری ورزشی: در آستانه بازی امروز (شنبه 3 فوریه-14 بهمن) مقابل چارلتون، مصدومیت اشلی‌کول آخرین خبر بد برای مورینیو بود.

مدافع چپ چلسی در جریان پیروزی 0-3 چهارشنبه‌شب این تیم مقابل بلکبرن آسیب دید و معاینات بعدی نشان داد رباط صلیبی پایش آسیب دیده است. البته زانوی کول نیاز به جراحی ندارد و او پیش از پایان فصل قادر به بازی خواهد بود.

مورینیو می‌گوید: «ما تلاش زیادی داریم تا در همه مسابقات تیمی آماده داشته باشیم و حالا باید بدون کول به رقابت بپردازیم.» در عوض جان‌تری پس از جراحی کمر و دوری دوماهه‌اش می‌تواند در زمین چارلتون به میدان برود. بازگشت کاپیتان چلسی می‌تواند خط دفاع این تیم را که در غیاب او آسیب‌پذیر بود، تقویت کند.

خالد بول‌اهروز، مدافع هلندی چلسی هم احتمالاً از هفته آینده قادر به بازی خواهد بود.موضوع دیگری که چلسی را در آستانه این بازی در صدر اخبار قرار داد،‌شایعه انتخاب مارچلو لیپی به عنوان مربی فصل بعد این تیم بود. حتی مربی ایتالیا در جام جهانی 2006 در مصاحبه با روزنامه سان این مسئله را تأیید کرد، ولی بیانیه پنج‌شنبه باشگاه چلسی در تکذیب این خبر، فضا را تا حدودی آرام کرد.

در این بیانیه آمده است: «هیچ فهرستی از نامزدهای جانشینی مورینیو وجود ندارد. هیچکدام از اعضای باشگاه با آقای لیپی یا نماینده او مذاکره نکرده‌اند. طبق اظهارات قبلی، مورینیو تا سال 2010 قرارداد دارد و همه اعضای چلسی از او حمایت می‌کنند.»

پیروزی پرگل چلسی مقابل بلکبرن تأثیری در کم کردن فاصله شش امتیازی این تیم با منچستریونایتد نداشت، چراکه مردان فرگوسن همزمان  با این بازی واتفورد را با چهار گل شکست دادند. بدین ترتیب چلسی در بازی امشب نیز به دنبال پیروزی خواهد بود و امیدوار است  که منچستریونایتد یکشنبه در زمین تاتنهام امتیاز از دست بدهد.

آرسنال که با پیروزی 1-3 چهارشنبه‌شب مقابل تاتنهام، حریف چلسی در فینال جام اتحادیه شد، امشب میهمان میدلزبورو است. ونگر پس از این پیروزی گفت که در فینال (ششم اسفند) هم به همین بازیکنان اعتماد خواهد کرد و این به معنی عدم حضور تیری آنری و ینس لمن خواهد بود.

ونگر در تمجید از این بازیکنان جوان می‌گوید: «این بهترین گروه از جوانانی است که با آنها کار کرده‌ام. آنها روحیه و مقاومت بالایی دارند و دیدن اینکه در چنین سنی فشار را تحمل می‌کنند، جالب است. در بازی فینال هم از بازیکنانی که در جام اتحادیه به میدان رفته‌اند استفاده می‌کنم. ما با این تیم در زمین لیورپول، اورتون، وست‌بروم و تاتنهام موفق بودیم. حالا چرا باید تنها به خاطر رنگ پیراهن حریف همه چیز را به هم بریزم.»

این بازی در وقت قانونی با تساوی یک بر یک به پایان رسید، ولی آرسنال با گل‌های آلیادی‌یر و روسیچکی در وقت اضافه 1-3 پیروز شد. آدبایور، دنیلسون، آلیادی‌یر و سندروس بهترین‌های آرسنال در این بازی بودند.

در دیگر بازی حساس امروز، لیورپول در داربی این شهر میزبان اورتون است. مردان بنیتس پس از پنج پیروزی متوالی در لیگ برتر، امیدوار به پیروزی و جبران شکست 0-3 دور رفت هستند. آلوارو آربلوئا، مدافع دپور و فرانسیسکو مانوئل دوران، بازیکن مالاگا خریدهای جدید لیورپول محسوب می‌شوند. همچنین فیفا سرانجام اجازه انتقال ماسچرانو به لیورپول را صادر کرد و تنها مجوز لیگ برتر باقی مانده است.

کد خبر 14825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز