همشهری آنلاین: رییس جمهور سازندگی در کشور را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به این‌که همه باید قدر فرصت خدمتگزاری را بدانند، گفت: ساختن کشور با کوته فکری و تنگ نظری مقدور نیست و هر کس ایران را دوست دارد، باید همه توان خود را برای ساختن کشور بسیج کند.

محمود احمدی نژاد صبح امروز (دوشنبه) در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه پروژه بزرگ ملی در استان لرستان، تلاش، همت، همدلی و فداکاری را شرط لازم برای ساختن ایران عنوان کرد و گفت: هر کس در مسیر سازندگی ایران اسلامی قرار گرفته، بداند که یک توفیق بزرگ الهی برای خدمت به مردم نصیب او شده است.

به گزارش ایلنا، رییس جمهور، ایران را نه تنها یک جغرافیا، بلکه پرچم و نماد عدالت، توحید و راه پیامبر اسلام (ص) توصیف کرد و افزود : هر کس عاشق پیامبر(ص)، اهل بیت (ع) و ملت مسلمان و انقلابی ایران باشد و به انسان و انسانیت عشق بورزد، باید همه توان، همت، غیرت و عمر خود را در مسیر سازندگی کشور بسیج کند، چرا که این مهمترین ماموریت همه ایرانیان است و همه باید قدر فرصت های خدمتگزاری را بدانیم.

احمدی نژاد از همه دست اندرکاران آبادانی کشور در عرصه های مختلف از جمله قانون نویسی، تنظیم آیین نامه‌ها، تصمیم گیری و اجرا خواست در مسیر سازندگی پشتیبان و کمک یکدیگر بوده تا شاهد آبادانی کشور در کوتاه ترین زمان باشیم.

رییس جمهور با بیان این‌که به عنوان خادم کوچک ملت ایران از نزدیک در دل کارها حضور داشته‌ام، گفت: سرعت ساختن ایران در 5 سال اخیر چند برابر شده است؛ ایران کشوری است ثروتمند و غنی که از ظرفیت های انسانی، مادی ، فرهنگی و ملی و ایمانی فراوانی برخوردار است و می توان با بهره گرفتن از آنها صدها پروژه نظیر آنچه امروز اجرای آنها در استان لرستان آغاز شد، را انجام داد.

احمدی نژاد تصریح کرد: هر تصمیم، اقدام یا عملی که کوچکترین خللی در مسیر آبادانی کشور ایجاد کند، یقیناً از ناحیه دوستان مردم و دوستداران آرمانهای انقلاب اسلامی نیست ؛ ساختن ایران با کوته فکری و تنگ نظری ها مقدور نمی باشد و هر کس ایران را دوست دارد باید همه توان خود را برای ساختن کشور بسیج کند.

رییس جمهور با اشاره به این‌که باید تمامی همت خود را در مسیر ساختن کشور بزرگ ایران قرار دهیم، خاطر نشان کرد: ایران ظرفیت های لازم برای قرار گرفتن در بالاترین تراز پیشرفت را دارد و یقین داشته باشید طراحی های شیاطین، دشمنان و بدخواهان ملت ایران به جایی نخواهد رسید و فرزندان غیور این سرزمین ایران را به عنوان سرزمین امام رضا (ع) و ائمه هدی و حضرت مهدی (عج) به بشریت هدیه خواهند کرد.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که آزاد راه اراک - خرم آباد که امروز عملیات احداث آن به طور رسمی در لرستان آغاز شد ، حلقه ارتباطی کل کشور به جنوب را از مسیر لرستان تکمیل خواهد کرد و از ثمرات فراوانی از جمله ارتقاء ایمنی عبور و مرور و صرفه جویی در وقت ، هزینه و انرژی را برای مردم به ارمغان خواهد آورد .

رییس جمهور ضمن ابراز امیدواری از این‌که این آزاد راه موجب آبادانی بیش از پیش استان لرستان شود، ادامه داد: امروز دو پروژه ریلی نیز در لرستان آغاز شد که به گفته دست اندرکاران این پروژه ها، اجرای این سه پروژه در مجموع نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد که امیدوارم با کمک مردم همیشه در صحنه و همت مدیران در کوتاهترین زمان ممکن اجرا شده و استان لرستان را با سرعت در بالاترین سطح آبادانی قرار دهند.

احمدی نژاد همچنین لرستان را سرزمین مومنان ، دلاوران ، شیرزنان و شیرمردان و مجاهدان تاریخ ساز توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد تا این استان در آینده ای نزدیک به بالاترین سطح پیشرفت در کشور برسد.

کد خبر 148044
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز