یکشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۶
۰ نفر

گروه سیاسی: بعد از انجام عملیات هایی در منطقه شمال غرب کشور علیه مواضع گروهک تروریستی پ‍‍ژاک و انهدام این گروهک حالا فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ارائه توضیحاتی از تاکتیک برخورد نیروهای ایران با پژاک سخن گفته است.

گروهک پژاک

محمد علی جعفری دیروز اظهار داشت: بعد از انجام عملیات‌های مقدماتی، پژاک به آنجایی رفت که سپاه اراده کرده بود. اشاره جعفری به عملیات‌هایی است که در چندماه گذشته علیه گروهک پژاک در منطقه شمال غرب کشور و از سوی نیروی زمینی سپاه انجام شده است. این عملیات‌ها بعد از وقفه‌ای یکماهه، پس از ماه رمضان از سر گرفته شد و بنا به تلفات سنگینی که پژاک متحمل شد، درخواست آتش‌بس داد. یک روز قبل از این درخواست، بنا به گفته سخنگوی عملیات‌های سپاه در شمال‌غرب کشور پژاک بیش از 40 مجروح و 30 کشته داده بود اما آنچه مسلم است تلفات گروهک تروریستی قطعا بیشتر از این تعداد است.

در همان ایامی که پژاک درخواست آتش بس را مطرح کرده بود سفیر کشورمان در بغداد از سفر بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق به ایران خبر داده بود که به‌نظر می‌رسید این سفر بی‌ارتباط با تعیین تکلیف وضعیت گروهک پژاک نباشد.نیروی زمینی سپاه پاسداران در واکنش به اطلاعیه پژاک برای آتش بس خواستار روشن شدن محتوای این درخواست یکطرفه شده و گفته بود ضروری است دولت اقلیم کردستان عراق که واسطه این اقدام بوده است هر چه سریع‌تر نسبت به شفاف‌سازی‌ منظور آتش بس اعلامی اقدام لازم را به‌عمل آورد.

سخنگوی سپاه در عملیات شمال‌غرب نیز گفته بود: خواسته ما این است که آنها ابتدا مرزهای ما را ترک کنند و در حال حاضر اعلام آتش بس مفهومی ندارد.فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نبرد سنگین با گروهک تروریستی پژاک گفت: از آنجا که سپاه علاوه بر نبرد کلاسیک، به‌صورت نامتقارن و چریکی نیز توان مبارزه دارد، با گروهک پژاک با روش خودشان مقابله شد.جعفری درخصوص آخرین اخبار از مقابله نیروی زمینی سپاه با گروهک تروریستی پژاک در منطقه شمال‌غرب کشور تصریح کرد: گروهک پژاک به‌دلیل درگیری‌هایی که با ارتش کلاسیکی مثل ارتش ترکیه داشت فکر می‌کرد توان سپاه نیز در همین حد باشد؛ این گروهک فکر نمی‌کرد سپاه پاسداران با چنین عزم راسخ و آمادگی به مقابله با آنها بپردازد.

وی افزود: پس از این نبردها بود که آنها در نقاط فاصله‌دار با مرز جمهوری اسلامی ایران یعنی آنجا که اراده و خواست ما بود مستقر شدند و می‌توان گفت که به برکت خون شهدایی که در این منطقه ریخته شد، امروز کردستان از امنیتی حتی بهتر از استان‌های مرکزی کشور برخوردار است.در کنار اقدام نیروهای سپاه برای ریشه کن کردن گروهک تروریستی پژاک، اخیرا در داخل عراق نیز تحرکاتی برای خلع سلاح تمامی اعضای گروهک تروریستی کومله‌ صورت گرفته است. کمتر از یک هفته پیش نیروهای یگان ویژه‌ ضدترور منطقه‌ کردستان عراق، گروهک تروریستی کومله را که تحرکاتی تروریستی در داخل خاک ایران انجام داده‌اند خلع سلاح کرده‌ و اردوگاه‌ آنها را تصرف کردند.گروهک تروریستی کومله‌ از 3 دهه‌ پیش در منطقه‌ کردستان عراق مستقر شده‌ و این منطقه‌ را به‌ محلی برای انجام عملیات‌های تروریستی و حمله‌ به‌ مردم ایران تبدیل کرده‌اند.

کد خبر 147878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز