همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام حضور خود در نشست گفتگوی همکاری آسیایی که قرار است در کویت برگزار شود از سفر احمدی‌نژاد به اسلام آباد خبر داد.

رییس جمهور کشورمان در آینده نزدیک به پاکستان سفر می‌کند.

به گزارش ایلنا، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه به منظور شرکت در نشست دو روزه گفتگوی همکاری آسیایی در روزهای ۱۰ و ۱۱ اکتبر برابر با ۱۸ و ۱۹ مهر به کویت سفر می‌کند، از سفر محمود احمدی‌نژاد به اسلام آباد خبر داد.

بنا به گفته وزیر امور خارجه در طول دیدار احمدی‌نژاد از اسلام آباد نشست سه جانبه ایران، پاکستان و افغانستان نیز برگزار می‌شود.

صالحی در پاسخ به این پرسش که آیا وی در نشست وزرای خارجه گفت‌وگو همکاری آسیایی با مقامات بحرینی نیز دیدار می‌کند، پاسخ داد: وزارت امور خارجه ایران در همه مجامع بین المللی منافع ملت و امت اسلامی را مد نظر قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، سازمان گفتگوی همکاری آسیایی سال ۲۰۰۲ تاسیس شد تا همکاری‌های آسیایی را در سطحی پایدار ارتقا ببخشد و به ایجاد سازمان همکاری منطقه‌ای مجزا کمک کند. هدف این سازمان یکی کردن قدرت کشورهای آسیایی و تقویت رقابت در آسیا از طریق افزایش منابع غنی در این قاره است. این سازمان با ۱۸ عضو تاسیس شد اما اکنون ۳۱ کشور اعضا آن را تشکیل می‌دهند. ایران ژوئن ۲۰۰۴ به این سازمان پیوست، نهمین نشست وزرای خارجه گفتگوی همکاری آسیایی ۸ تا ۹ نوامبر سال گذشته در تهران برگزار شد.

کد خبر 147835
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز