مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان دانشگاه «دوک» توانستند در اولین نمایش تعامل بین مغز یک میمون و یک جسم مجازی، گامی به سوی اهدای توانایی راه رفتن و استفاده از دست‌های مصنوعی به بیماران فلج بردارند

حرکت دست مجازی با استفاده از فعالیت مغز

به گزارش ایسنا، در این آزمایش دو میمون آموزش‌دیده توانستند تنها با استفاده از فعالیت مغز خود، یک دست مجازی را حرکت داده و طرح اجسام مجازی را شناسایی کنند.

از پیشرفت‌های این آزمایش به نسبت آزمایش‌های قبلی می‌توان به فرآیند تجربه احساس لامسه اشاره کرد که در بیماران فلج به عنوان یک راه‌ حل اساسی برای قضاوت در مورد استحکام اجسام و کنترل آنها محسوب می‌شود.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که ممکن است بتوان در آینده نوعی اسکلت خارجی روباتیک ساخت که افراد بتوانند از آن برای حس و لمس استفاده کنند.

در بخش اول این پژوهش که در مجله «نیچر» منتشر شده، محققان به عنوان جایزه به میمون‌های بی‌دم جهت استفاده از دستانشان به منظور کنترل یک دسته فرمان برای جستجوی اجسام روی صفحه رایانه، غذا دادند.

محققان سپس این دسته را از رایانه جدا کرده و به میمون‌ها اجازه دادند تا با قدرت مغزی خود، دست مجازی روی صفحه رایانه را حرکت دهند.

این محققان یکی از اهداف خود را برای استفاده از این فناوری این موضوع عنوان کردند که بتوانند یک ورزشکار جوان معلول را برای شرکت در مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال 2014 در برزیل آماده کنند.

این آزمایش قرار است از سال 2012 در برزیل انجام شده و توسط موسسه علوم عصب‌شناسی در ناتال ادامه پیدا کند.

کد خبر 147827
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز