تیم ملی وزنه‌برداری ایران در حالی امروز آخرین اردوی شبانه‌روزی خود را با همان 10 اردونشین قبلی در تالار اختصاصی فدراسیون وزنه‌برداری آغاز می‌کند که کادر فنی تیم ملی با گرفتن آخرین رکوردگیری از اردونشینانش در اردوی سنندج یک گام دیگر به شناسایی ترکیب اصلی خود در چند هفته مانده به رقابت‌های قهرمانی جهان 2011 پاریس نزدیک‌تر شده است.

وزنه برداری

مهم‌ترین اتفاق در جریان رکورد‌گیری سنندج خبرساز شدن دوباره بهداد سلیمی بودکه برای دومین بار در چندماه اخیر در یک رکوردگیری غیررسمی موفق به جابه‌جایی رکورد یکضرب جهان شد.گفت‌وگوی همشهری را با اوپس از برجای گذاشتن این رکورد ارزشمند می‌خوانید.

  • مثل اینکه عزم کرده‌ای که هر طوری شده برای رکوردشکنی ابتدا به سراغ رکورد یکضرب جهان بروی؛ آیا دلیل خاصی دارد؟

خب، می‌خواهم قدم به قدم پیش بروم و طبیعی است که ابتدا باید از یکضرب شروع می‌کردم. در قهرمانی کشور در رشت 214 کیلوگرم را روی سر بردم و با گذشت چندماه در سنندج توانستم این رکورد را به 217 کیلو افزایش دهم و دوست دارم در المپیک لندن هم آن را به مرز 220 کیلوگرم برسانم.

  • نوبت دوضرب و مجموع کی فرا خواهد رسید؟

ان‌شاءالله بعد از به ثبت رساندن رکورد یکضرب، نوبت مجموع و دوضرب هم می‌رسد.

  • فکر نمی‌کنی با مهار این وزنه‌های سنگین در تمرینات انتظارات را از خودت افزایش می‌دهی؟

طبیعی است که انتظارات از من بالا می‌رود اما تا جایی که توقعات از من در حد طبیعی و منطقی باشد، با این موضوع مشکلی ندارم و از این بابت همبه هیچ عنوان دچار استرس و فشار روحی نمی‌شوم.

  • از حرف‌هایت اینطور استنباط می‌شود که شکستن رکوردهای جهان را می‌خواهی از بازی‌های المپیک آغاز کنی و ظاهرا قرار نیست در مسابقات جهانی پاریس مردم منتظر شنیدن خبر رکورد‌شکنی‌ات باشند؟

اینطور نیست. در مسابقات جهانی پاریس اولویت اولم کسب دوباره مدال طلای جهان است و پس از آن مطمئن باشید به سراغ پاک کردن رکورد یکضرب جهان خواهم رفت.

  • شنیده می‌شود در دوضرب هم در اردوی تیم ملی تا مرز رکورد261 کیلوگرم نیز پیش رفتی؟

نه، در دوضرب هنوز کار دارم تا به‌طور کامل مثل یکضرب دارای آمادگی کافی شوم ولی با وجود این در اردوی زنجان توانستم 260 کیلوگرم را نیز بالای سر ببرم.

  • سال پیش در آنتالیا با مجموع453 کیلوگرم قهرمان جهان شدی، فکر می‌کنی در پاریس با گذشت یک سال چند کیلوگرم بتوانی این رکورد را افزایش دهی؟

ایده‌آل من این است که این بار با افزایش 20 کیلوگرمی، این رکورد را بتوانم به 473 کیلوگرم برسانم.

  • تیم ملی وزنه‌برداری پارسال در مسابقات جهانی آنتالیا پنجم شد، می‌خواهیم بدانیم پیش‌بینی سلیمی از موقعیت کنونی تیم ایران در مسابقات جهانی پاریس چیست؟

در اینکه حتما جزو 6 تیم برتر جهان خواهیم بود شک نکنید، اما به اعتقاد من با اینکه تیم جوان‌تری نسبت به سال پیش داریم شانس زیادی برای رفتن روی سکو داریم.

فهرست تیم ملی؛ به زودی

با وجود رکوردگیری‌ به عمل آمده از ملی‌پوشان بازهم برای مشخص شدن ترکیب اصلی تیم ملی باید چند روز دیگر هم منتظر ماند؛ چرا که سرمربی تیم ملی قبلا هم اعلام کرده بود به جز رکوردگیری، به چگونگی تمرینات اردونشینان هم توجه خاصی دارد.

با توجه به مقام پنجمی تیم ایران در دوره قبلی مسابقات جهانی آنتالیا، اگر تیم ایران بتواند حتی در جمع6 تیم اول مسابقات جهانی ماه آینده پاریس قرار گیرد، برای دومین بار در طول تاریخ می‌تواند با تیمی کامل راهی المپیک لندن شود. این موضوع از یک‌سو و تصاحب یکی از 3 سکوی برتر تیمی مسابقات پاریس از سوی دیگر باعث شده تا هنگام نزدیک شدن به این رویداد بزرگ، کوروش باقری با دغدغه و وسواس بیشتری نسبت به گذشته به‌دنبال گزینش آماده‌ترین‌ها از جمع 10 اردونشین باقیمانده از اردوهای قبلی باشد.

کد خبر 147742
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز