همشهری آنلاین: معاون وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری گفت: در سال‌های آینده براساس طرح آمایش آموزش عالی که با پیگیری‌های حوزه معاونت آموزش وزارت علوم مراحل پایانی آن طی می‌شود، پذیرش دانشجو متناسب با نیازهای کشور، منطقه و استان انجام خواهد شد.

احمد اکبری که در ستاد مرکزی دانشگاه بوعلی سینای همدان مستقر است، افزود: بیشترین مراجعات به ستاد مربوط به فارغ التحصیلانی است که برای ادامه تحصیل و اشتغال مردد بوده و بیشتر آنها کمبود شغل را مطرح می‌کنند.

وی بابیان اینکه از آغاز برپایی ستاد تاکنون درخواست‌های متنوعی مطرح شده است،‌ اظهار کرد: باتوجه به جلسه هماهنگی و تبادل نظری که با تمامی دانشگاه‌های استان داشته‌ایم، احساس همکاری و نزدیکی همراه با پویایی و انگیزه در بین همه وجود دارد که این امر می تواند موجب برکت و موفقیت بیشتری در سفر چهارم ریاست جمهوری شود.

رییس سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، تصریح کرد: درخواست‌های قابل اجرا به بخش‌های مربوطه ارجاع داده می شوند؛ اما در این بین درخواست‌هایی نیز مطرح می شود که در حقیقت قابل انجام نیست و در چارچوب قانونی قرار ندارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حدود 20 نفر در قالب شش تیم در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، اسدآباد، تویسرکان و کبودرآهنگ مستقر هستند که شهرستان بهار تحت پوشش تیم همدان و شهرستان رزن تحت پوشش تیم کبودرآهنگ بوده و قرار است در طول سفر چهارم ریاست جمهوری از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به هموطنان خدمت رسانی کنند.

اکبری عنوان کرد: سفر چهارم ریاست جمهور با هدف بررسی و پیگیری مصوبات سفرهای قبلی به ویژه سفر سوم که بر موارد فرهنگی داشته تاکید داشته، صورت خواهد گرفت.

وی در پایان بیان کرد: بخش آموزش عالی افتخار می کند که بتواند در رضایتمندی جوانان و خانواده‌های آنان به عنوان حامی حضور داشته باشد و دست در دست یکدیگر داده تا همانطور که زمانی نگرانی پدر و مادرها برای فرزندشان در مقطع کارشناسی بود ‌اکنون این خواسته در مقطع ارشد و دکتری مطرح شود.  

کد خبر 147605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز