سه‌شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس بنیاد خیریه کودکان اتیسم از افزایش تعداد خانواده‌هایی که کودکان آنها به بیماری اتسیم دچارند به این مرکز خبر داد و گفت:متوسط مراجعه ماهانه به 320 مورد رسیده است که از رشد 100 درصدی نسبت به سال گذشته خبر می‌دهد.

 ناصر زجاجی،رئیس بنیاد خیریه کودکان اتیسم این خبر را در حالی اعلام کرد که پنج‌شنبه،7 مهر، با حمایت این بنیاد دومین ارذوی روزانه‌خانواده‌های اوتیسم در مکانی تفریحی-خدماتی با حضور بیش از 100 تن از اعضای خانواده اتیسم در شمشک برگزار شد.
به گفته رئیس بنیاد خیریه کودکان اوتیسم : حدود یک ماه قبل هم اردوی یک ماهه‌‌ای از خانواده‌های اوتیسم با فرزندانشان را در ویلایی درکرج فراهم کردیم تا خانواده‌های اتیسمی بتوانند روزی را خارج از منزل و بی‌دغدغه در کنار فرزندانشان بگذرانند.

  more  گزارش تصویری از اردوی یک روزه کودکان اوتیسم

زجاجی با بیان این نکته که شناخت نسبت به این بیماری در داخل کشور بسیار پایین است و عموم مردم و بسیاری از خانواده‌ها از تبعات اوتیسم (درخودماندگی)و چگونگی مقابله و پیشگیری از آن خبر ندارند گفت: ما بنیاد اوتیسم را ایجاد کردیم تا به صورت رایگان به تمامی خانواده‌هایی که فرزندانشان از این بیماری رنج می‌برند خدمات مجانی و بی‌مزد و منتی ارائه کنیم.

more  نکاتی درباره شیوع اوتیسم در کودکان

 زجاجی که تجربه 25 ساله‌ای در زمینه مدیریت و کمک به معلولان ذهنی دارد، درباره تلاش‌های انجام شده در یک سال اخیر در بنیاد خیریه کودکان اتیسم گفت:خوشبختانه از زمانی که این بنیاد به راه افتاد چه از سوی دوستان و برخی از پزشکان دلگرمی‌های بسیاری متوجه ماشد که ما را در استمرار این مسیری که انتخاب کردیم مصمم‌تر کرد.

 more  گزارش همشهری‌آنلاین از نخستین  گردهمایی بنیاد خیریه کودکان اوتیسم

 رئیس بنیاد خیریه ‌کودکان اتیسم با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با برخی از مراکز مهم و معتبر آمریکایی برای مبادله فکر و اطلاعات و تجارب در زمینه کودکان اتیستیک گفت:ما در سفری که به آمریکا داشتیم با مسئولان بخش اوتیسم دانشگاه یو‌سی‌دیویس‌ صحبت کردیم. دانشگاهی که بهترین و تازه‌ترین اطلاعات و تحقیقات درباره این بیماری پنهان اما فرسایشی را در این مکان می‌توانیم به دست آوریم. به گفته آقای زجاجی این دانشگاه و مرکز تحقیقاتی بزرگی اوتیسم که زیر نظر‌آن قرار دارد، تازه‌ترین اطلاعات و کشفیات پزشکان و روانپزشکان درباره این بیماری را در اختیار ما(بنیاد خیریه کودکان اتیسم) قرار می‌دهند.

برپایی کلاس‌ها و کارگاه‌های منظم و مستمر گفتار‌درمانی وکار درمانی برای خانواده‌های اتیسمی از دیگر نکاتی بود که رئیس بنیاد خیریه کودکان اتیسم به آن اشاره کرد و گفت: این مجموعه با نظارت عالیه دکتر مصطفی تبریزی،پدر خانواده‌درمانی ایران و با همکاری خانم مریم جباری،کارشناس ارشد مشاوره انجام می‌شود و از سوی دیگر خانواده‌ها می‌توانند با تماس با این مرکز نسبت به حضور و گرفتن مشاوره‌ها به صورت رایگان اقدام کنند.

به گفته آقای زجاجی، در هماهنگی‌هایی که با برخی از پزشکان صورت گرفته است،‌از جمله پزشکان متخصص پوست،ارتوپدی،رادیولوژی، اطفال،قلب ، داخلی،چشم‌پزشکی و ... مقرر شده است که افراد و بیمارانی که از سوی این مرکز به این پزشکان معرفی می‌شوند، بدون نوبت و به صورت رایگان مورد مداوا و معالجه قرار بگیرند.

رئیس بنیاد خیریه کودکان اتیسم درباره همراهی برخی از هنرمندان از جمله سید عبدالحسین مختاباد،آهنگسازو خواننده نامی،بهرام رادان هنرپیشه بنام سینما و بهداد بابایی ردیف‌دان و نوازنده شناخته شده سه‌تار با این بنیاد خبر داد و گفت که هنرمندان و اهل فرهنگ دیگری هم علاقه‌مندند که به صورت خیرخواهانه به این بنیاد مدد برسانند.

بنیاد خیریه کودکان اوتیسم

وی ضمن دعوت از خانواده‌ها برای فعالیت افزونتر در زمینه شناساندن این بیماری گفت: اگر پدران و مادران در 17 ماهگی پی‌به چنین معضلی در کودک خود ببرند امکان مداوای کودک بسیار زیاد می‌شود و اما بهترین زمانی که تشخیص داده شود کودکی مبتلا به این بیماری است، بین 17 ماهگی تا 24 ماهگی است.

زجاجی با تاکید دوباره بر این نکته که تمامی خدماتی که بنیاد خیریه کودکان اتیسم ارائه می‌کند،‌رایگان است گفت: نشانی سایت اینترنتی بنیاد www.autismcharity.ir است و خانواده‌های اتیسم می‌‌‌توانند از طریق تلفن‌های 88935955 88923232و 88902948(نمابر) و یا با ایمیل info@autismcharity.ir و یا مکاتبه به نشانی تهران، خیابان سپهبد قرنى، خیابان کلانتری، پلاک 76، اطلاعات بیشتر و چگونگی بهره‌گیری از خدمات این بنیاد را بهتر دریابند.

کد خبر 147533
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز