دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد فرنود درسال ۱۳۳۶ در سمنان دیده به جهان گشود.

محمد فرنود

او از سال ۵۴ کار خبرنگاری عکاسی را با روزنامه کیهان آغاز کرد.

کار ویژه‌اش را در رویدادهای مهم داخلی و خارجی در مطبوعات بین‌المللی و ایرانی، به ویژه روزنامه کیهان می‌توان ملاحظه کرد.

این عکاس، کارهای عکاسی را خود چاپ می‌کرد و آرشیوی از عکس‌های زمان جنگ در عملیات‌های مختلف دارد.

همچنین در زمینه‌های بین المللی صاحب عکس‌های ممتازی است.

او با سفر به کشورهای عربی، آسیایی و اروپایی، نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی همراه با چاپ کتاب برگزار کرد و در مسابقات بین‌المللی و نمایشگاه‌های جهانی شرکت فعال داشته و در سال ۱۹۸۲ در یکی از معتبرترین مسابقات عکاسی خبری در هلند world- press دو عکس از کارهای جنگ او به عنوان عکس‌های سال خبری در کتاب سال چاپ شد.

فرنود، همکاری خود را با یکی از آژانس‌های بین‌المللی عکاسی خبری( Sipa سیپا) فرانسه در کنار همکاری با روزنامه کیهان آغاز کرد.

او در دوسالانه‌های عکس و مسابقات عکاسی، به عنوان عضو شورای سیاستگذاری و داور فعالیت داشته است.

همچنین مدرس عکاسی خبری دانشگاه بوده است.

ازدیگر فعالیت های محمد فرنود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: مسافرت به اقصی نقاط جهان و تهیه گزارش‌های تصویری، رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و ورزشی- حضور در مسابقات المپیک بارسلون ۱۹۹۲، آتلانتا ۱۹۹۶ و مسابقات جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸ فرانسه- حضور در مسابقات آسیایی دهلی‌نو و بانکوک.

فرنود معتقد است هنرمند واقعی کسی است که بی‌هراس، با کار خود ازعقیده‌اش دفاع می کند و می‌گوید اگر عکاس و به طور کلی هنرمند، در رابطه مستقیم با واقعیت ها قرار نگیرد، ناچار به تقلید رو می‌برد و یا به ضبط دریافت‌ها و برداشت‌های ناقص و سطحی می‌پردازد.

او برنده جوایز مختلف در مسابقات داخلی، برنده ۲ جایزه عکاسی خبری از مسابقات جهانی عکاسی خبری (وردپرس فتو) در سال‌های ۱۹۸۲ و ۱۹۹۱ از جنگ ایران و عراق و زلزله شمال (منجیل و رودبار) است.

چاپ عکس‌های برگزیده خبری سال در مطبوعات و نشریات جهانی در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ نیز در کارنامه فعالیت‌های این عکاس ثبت شده است.

کد خبر 147357
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز