همشهری آنلاین: سرمربی سابق تیم ملی والیبال کشورمان گفت: والیبال ایران در رویایی‌ترین دوران خود موفق به کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا شد

کارخانه

  مصطفی کارخانه در گفت‌و‌گو با ایلنا‏ ضمن تمجید از عملکرد جامعه والیبال در جریان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: وقتی هدف در یک مجموعه درست ترسیم شده باشد و هر یک از اعضای این مجموعه کار خود را بهترین نحو ممکن انجام دهند سرانجام همین خواهد شد. من این قهرمانی را به همه مردم تبریک می‌گویم و آرزو می‌کنم که افق‌های روشن والیبال ایران با سرعت هرچه بیشتر درنوردیده شوند.

 وی افزود: فدراسیون والیبال در طول ماه‌های اخیر زمان را به خوبی مدیریت کرد و با تدارک بازی‌های مناسب و همچنین بسیج امکانات زمینه کسب این موفقیت بزرگ را فراهم آورد. البته در این راه طولانی کادر فنی و بازیکنان تیم ملی هم سنگ تمام گذاشتند و به آنچه که حقمان بود رسیدیم.

 سرمربی تیم والیبال گیتی پسند افزود: ما در راه این مسابقات علاوه بر داشتن فدراسیون‏، بازیکن و کادرفنی خوب، هواداران پر شماری داشتیم که یار سیزدهم تیم ما بودند. حضور بیش از ۲۰ هزار نفر در داخل و اطراف سالن ۱۲هزار نفری آزادی آن هم به خاطر والیبال غرور انگیز بود و من از همه این عزیزان کمال تشکر را دارم.

 وی با تاکید بر اینکه والیبال ایران امروز بیش از هر زمانی راه خود را پیدا کرده است، ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان امروز باید به این نتیجه برسد که سرمایه گذاری در والیبال کاملا به جا بوده و هدر نمی‌رود. ضمن آنکه والیبالیست‌های ما هم تحت هیچ شرایطی نباید در باد غرور این موفقیت بزرگ بخوابند و از این پس باید به فکر مسب مجوز حضور در بازی‌های المپیک باشند.

 کارخانه افزود: جامعه والیبال امروز بیش از هر زمانی نیازمند وحدت و همدلی است. فدراسیون در این مسیر نقش بسزایی دارد و باید به بهترین نحو زمینه این وحدت را فراهم آورد. البته منتقدین هم باید بیش از گذشته انصاف را رعایت کرده و از انتقاد‌های جانبدارانه و غیر منطقی پرهیز کنند.

 وی در ادامه با اشاره به این موضوع که والیبال ایران تاکنون هیچگاه اینچنین انسجامی را به خود ندیده، گفت: ما در مسابقات جام ملت‌ها نشان دادیم که از آسیا فرا‌تر رفته‌ایم و باید به فکر حضور در جمع بهترین‌های دنیا باشیم. بعد از این مسابقات والیبال دنیا حساب ویژه‌ای روی والیبال ما خواهد داشت و از والیبال ایران به عنوان یک زنگ خطر بزرگ نام خواهند برد.

 مربی سابق تیم ملی والیبال کشورمان در واکنش به ادعای سرمربی تیم ملی کره که گفته بود‏، والیبال ایران در خارج از تهران توانایی قهرمانی در جام ملت‌ها را نداشت، گفت: این ادعا را قبول ندارم. والیبال ایران اکنون در همه پست‌ها بهترین‌های آسیا و حتی جهان را در اختیار دارد و بیان این ادعا صحیح نیست. من معتقدم که تیم ملی ایران حتی اگر میزبان نبود می‌توانست قهرمان این رقابت‌ها لقب بگیرد، هر چند که تاثیر تماشاگران را نباید در رخداد این اتفاق بزرگ نادیده گرفت.

 وی ادامه داد: من معتقدم که شایستگی‌ها را باید دید. ما در تیم ایران بازیکنان سرعتی زنی همچون نادی‏، موسوی، عراقی و محمدی‌نژاد را داریم که جزو بهترین‌ها هستند. پاسور قدرتمندی همچون امیر حسینی و لیبروی توانمندی همچون فرهاد ظریف داریم. در پست پشت خط زن هم بازیکن موفقی همچون بازار گرم و در پست دریافت کننده هم نظری افشار، زرینی، کشاورزی و کمالوند را به کار گرفته‌ام که هر یک در نوع خود بی‌نظیر هستند.

 کارخانه در پاسخ به این سوال که آیا والیبال ایران شانس حضور در المپیک را خواهد یافت اظهار کرد: ما نباید در باد این موفقیت بخوابیم. من معتقدم اگر تلاش‌ها مضاعف و حاشیه‌ها کمتر باشد راه رسیدن به المپیک هم هموار خواهد شد. همانطور که گفتم والیبال در مسیر خود حرکت می‌کند و اگر با یک برنامه منسجم پیش برود می‌توانیم راه المپیک لندن را هم در پیش بگیریم.

کد خبر 147288
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز