نیما بهدادی مهر: مجموع فروش تهران و شهرستان «شیش و بش» از مرز یک میلیارد و 100 میلیون تومان گذشت.

محمدرضا گلزار

 این فیلم با فروش جمعه‌اش در تهران به رقم 760 میلیون تومان رسید و تاکنون در شهرستان‌ها نیز 340 میلیون فروخته است. این فیلم در کمتر از 3 هفته اکران به چنین رقمی دست یافته تا پرمخاطب‌ترین فیلم سینمای ایران در فصل پاییز باشد. این در حالی است که «شیش و بش» از سوی منتقدان اثری ضعیف قلمداد شده که ترکیبی سست و کم‌مایه از «سن پترزبورگ» و «کما» است. طنزآمیز بودن فیلم در روزگار شکست اغلب آثار کمدی، نمی‌تواند دلیل فروش بالای «شیش و بش» باشد و احتمالا تنها باید حضور ستاره‌ها را توجیه کننده فروش بالای این فیلم دانست.

محمدرضا گلزار و امین حیایی بازیگران اصلی «شیش و بش» هستند؛ دو ستاره پولسازی که پس از سال‌ها دوباره کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و گویا این نکته برای سینما‌روها واجد اهمیت و دارای جذابیت بوده است. در این میان باید برای گلزار حساب جداگانه‌ای باز کرد که فروش بالای فیلم‌هایش را اگر با کیفیت این آثار مقایسه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که برای دوستداران این بازیگر فرقی نمی‌کند که او در چه فیلمی و با چه کیفیتی ظاهر شود. «شیش و بش» با این روند فروش پایان این هفته با فروش تهرانش وارد باشگاه میلیاردی‌ها خواهد شد.

ستاره پولساز در عالم سینما می‌تواند در عین دارا بودن وجوه بارزی از المان‌های جذابیت‌بخش همچون خوش منظری و خوش لباسی یک بازیگر شش‌دانگ نیز باشد و نه به‌دلیل آن جذابیت سطحی و ظاهری بلکه به‌عنوان یک هنرمند توانا و نام‌آشنا مخاطب خود را به تماشای فیلم‌هایش بکشاند. این قاعده در تمامی نقاط دنیا اصلی پذیرفته شده است اما در ایران و پس از ظهور پدیده‌ای پولساز چون گلزار نه‌تنها از قابلیت‌های حسی وی در یک بازی درونی همچون نقشی که در «بوتیک» داشت بهره‌ای نبرده‌ایم بلکه وی را به سان یک قلک پولساز و مانکن تبلیغاتی در آثارمان خرج کرده‌ایم و خیل جمعیت جوان دوستدار گلزار را به سالن‌های سینما کشانده‌ایم.

اینکه چرا گلزار چنین محبوبیتی نزد اکثر جوانان ایرانی دارد در پس بسیاری از پیغام‌های اینترنتی کاربران سایت‌های سینمایی قابل مشاهده است و جذابیت جوانانه‌ای که این بازیگر را از عضویت در گروه موسیقی آرین به سینما کشاند حتی تا به امروز نیز با واکنش‌های مثبت علاقه‌مندان وی روبه‌رو شده است.اندک بودن آثار قابل‌قبول در کارنامه بازیگری گلزار و خیل آثار نازلی که تنها از ظاهر وی به‌عنوان عنصری تعیین‌کننده در معادلات گیشه بهره برده‌اند و همچنین نوع انتخاب‌هایی که این بازیگر داشته چنان بر شمایل هنری وی تاثیرگذار بوده که حتی نقش‌آفرینی‌های خوب گلزار در فیلم‌هایی چون شام آخر، بوتیک، آتش‌بس و تا حدودی توفیق اجباری نتوانسته بر تغییر جایگاه هنری‌اش مؤثر باشد و امروز کاربرد گلزار در آثار سینمایی تنها به‌عنوان یک بیلبورد و برند است.

کد خبر 147234

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز