پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: جی کی رولینگ می‌گوید کتاب "هری پاتر و قدیسان مرگ" 21 جولای (30 تیر) منتشر خواهد شد.

جی کی رولینگ می‌گوید کتاب "هری پاتر و قدیسان مرگ"، هفتمین و آخرین کتاب از ماجراهای این جادوگر جوان در 21 جولای ( 30 تیر) آینده منتشر خواهد شد.

به گزارش  آسوشیتدپرس رولینگ زمان انتشار کتاب را بر روی وب‌سایت خود اعلام کرده است.

بلومبزبری، ناشر کتاب‌های هری پاتر در انگلیس، نیز اعلام  کرد این کتاب را در چند شکل به صورت چاپ گالینگور برای کودکان، چاپ گالینگور برای بزرگسالان، یک چاپ مخصوص برای هدیه‌دادن و  یک کتاب صوتی در همان روز منتشر خواهد کرد.

شرکت کتاب‌های کودکان اسکولاستیک، ناشر هری پاتر در آمریکا، می‌گوید چاپ گالینگور کتاب را با قیمت عمده‌فروشی 34.99 دلار، چاپ ویژه آن را با قیمت 65 دلار و یک چاپ کتاب‌خانه‌ای گران‌قیمت‌تر از آن را منتشر خواهد کرد.

بلومبزبری یادآور شد که امسال دهمین سالگرد انتشار اولین کتاب هری پاتر است که آغازگر موفقیتی بی‌نظیر در فروش این رشته کتاب‌ها بود.

بلومبزبری می‌گوید تا به حال 325 میلیون نسخه از کتاب‌های پاتر در جهان به فروش رسیده‌‌اند و این کتاب‌ها به 64 زبان ترجمه‌ شده‌اند.

به گفته بلومبزبری ،در اولین روز انتشار  ششمین کتاب در این رشته، "هری پاتر و شاهزاده دورگه"، 2009574 نسخه از  آن در انگلیس به فروش رسید.

امتیار فروش کتاب‌های هری پاتر آنقدر در عایدی‌های شرکت انتشاراتی تاثیرگذار است، که  بلومبزبری زمان انتشار هفتمین کتاب هری پاتر را به بازار بورس لندن اعلام کرده است. قیمت سهام بلومبزبری پس از این اعلام 2.2 درصد افزایش یافت.

کد خبر 14714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز