هزاران نفر از مردم مصر روز گذشته بار دیگر با تجمع در میدان التحریر قاهره به سیاست‌های شورای انتقالی این کشور اعتراض کردند.

مصر

به گزارش رویترز، مردم مصر در تظاهرات خود موسوم به «بازپس‌گیری انقلاب» خواستار انتقال قدرت از سوی حاکمان نظامی این کشور به مردم و لغو وضعیت فوق‌العاده شدند. مردم مصر در ماه‌های گذشته و بعد از سرنگونی مبارک، هر جمعه با تجمع در میدان تحریر بر پاسداری از انقلاب تاکید کرده‌اند. تظاهرات دیروز میدان تحریر بزرگ‌ترین تجمع مردمی در هفته‌های گذشته بوده‌است. انقلابیون مصر به سیاست‌های حاکمان نظامی این کشور به‌ویژه ادامه برخورد با معترضان و طولانی شدن محاکمه عوامل رژیم سابق به‌شدت اعتراض دارند.

مصر: آمریکا برای ما شرط نگذارد

وزیر خارجه مصر دیروز بعد از دیدار و گفت‌وگو با همتای آمریکایی‌اش در مصاحبه خبری همراه او اعلام کرد: واشنگتن برای کمک‌های نظامی و مالی به قاهره شرط و شروطی نگذارد چون دولت مصر این شروط را نمی‌پذیرد. کنگره آمریکا اعلام کرده‌بود کمک 5/1‌میلیارد دلاری واشنگتن به قاهره را تصویب نخواهد کرد مگر آنکه هیلاری کلینتون تایید کند تغییرات دمکراتیک در مصر به درستی پیش می‌رود. کلینتون در این دیدار از همتای مصری‌اش خواست در مناسبات با اسرائیل محتاط باشد. وزیر خارجه مصر هم خواستار رای مثبت آمریکا به عضویت کشور مستقل فلسطین در سازمان ملل شد.

کد خبر 147071
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز