چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کانادا در شصت و ششمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، با انتقاد از عملکرد این سازمان گفت چرا باید به کشوری مانند ایران اجازه داد در این نهاد جهانی نقش‌هایی چون معاونت مجمع عمومی را به عهده گیرد، یا در کمیسیون جمعیت و توسعه جایی برای خود دست و پا کند

canada

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک؛ این خشم و ناراحتی جان بیرد از آن جا ناشی می‌شود که در جریان انتخاب اعضای کمیسیون جمعیت و توسعه سازمان ملل متحد، با وجود چند هفته تلاش دیپلماتیک آمریکا و کانادا برای ممانعت از عضویت کشورمان، با رای قاطع اعضای شورای اقتصادی، اجتماعی سازمان ملل (اکوسوک)، جمهوری اسلامی ایران دوباره به عضویت این کمیسیون در آمد.

در اوایل تیر امسال نیز ایران به عضویت کمیسیون اجرایی مجمع عمومی درآمد که امکان نایب رئیسی شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان متحد فراهم شد.

در همین زمینه، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان هفته گذشته ریاست نشست عصر نخستین روز شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد را بر عهده گرفت که این مهم، مورد توجه محافل دیپلماتیک و رسانه ها قرار گرفت.

موفقیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در حالی است که کانادا به علت اتخاذ سیاست‌های استعماری، تقلیدی و غیرسازنده، به طور فزاینده ای در سازمان ملل متحد با انزوا روبرو شده است.

نمونه بارز این انزوای اوتاوا، عدم انتخاب این کشور برای عضویت غیردائم شورای امنیت سازمان ملل در سال گذشته آن هم در سال بین المللی کانادا بود که از جانب همین سازمان ملل متحد نامگذاری شده بود.

در مرحله رای گیری، وضع کانادا به قدری متزلزل بود که حتی آمریکا،‌ متحد و دوست دیرینه این کشور نیز حمایت چندانی از کانادا به عمل نیاورد و باعث رنجش و گلایه مقامات کانادایی شد.

کد خبر 146926
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز