همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با رد هشدارها مبنی بر وقوع سونامی دیپلماتیک علیه این رژیم در خصوص رابطه با ترکیه گفت: مشکل ما با رهبری کنونی ترکیه است که مسلمان افراطی هستند.

لیبرمن وزیر خارجه اسرائیل

 به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه هاآرتص، آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: بیانیه کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه که از اسرائیل و فلسطینی‌ها خواسته سریعا به مذاکرات بازگردند یک دستاورد مهم برای اسرائیل است.

 لیبرمن خطاب به کسانی که اقدام فلسطینی‌ها را شکست دیپلماتیک اسرائیل خوانده‌اند پیشنهاد داد که محتوای بیانیه‌های وزارت امور خارجه آمریکا، سخنرانی باراک اوباما و بیانیه کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه را بخوانند.

 لیبرمن افزود: من ملاحظات خود را در رابطه با بیانیه کمیته چهارجانبه دارم اما در انتها وقتی اعضای کمیته چهارجانبه از جمله سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا سندی را امضا می‌کنند که می‌گوید مذاکرات صلح بدون پیش شرط تجدید شود، من فکر می‌کنم که این اتفاق قابل توجهی است.

 وی تاکید کرد: هیات نمایندگی اسرائیل دستاورد مهمی را به ارمغان آورد!

 وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با کم اهمیت دانستن نگرانی‌های رایج مبنی بر اینکه با طرح کشور مستقل فلسطین در سازمان ملل، واکنش گسترده دیپلماتیک جهانی علیه اسرائیل صورت می‌گیرد، مدعی شد: سونامی دیپلماتیکی وجود ندارد، حتی باران و یک روز ابری نیز وجود نخواهد داشت. ما کهنه کار شده‌ایم. ما می‌دانیم چطور فشارها را تحمل کنیم و در آینده نیز اینگونه به کار خود ادامه خواهیم داد!

 وی افزود: وقتی معتقدید آنچه که انجام می‌دهید درست است، سرانجام همه متقاعد می‌شوند که حق با شماست!

 لیبرمن همچنین در رابطه با تنش‌های ایجاد شده میان آنکارا و تل‌آویو مقصر هر نوع تنش دیپلماتیک را رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه دانست و گفت: ما با ترکیه هیچ مشکلی نداریم. ما به ترکیه به عنوان یک کشور و مردم آن احترام می‌گذاریم. مشکل ما با رهبری کنونی ترکیه است که مسلمان تندرو هستند. جای تعجب نیست که اردوغان از حماس حمایت کند.

کد خبر 146841
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز