نیویورک: مردی که شب را در خودرویش خوابیده بود، پس از بیدار شدن ناگهان خود را وسط دریا دید.

ماجرا از این قرار است که یک عضو گارد ساحلی در تعطیلات آخر هفته با خودروی خود به کنار ساحل رفته بود اما در ساعات پایانی شب به‌دلیل خستگی ترجیح داد که در خودروی خود بخوابد. اما جزر و مد دریا در هنگام شب به‌قدری بود که این خودرو را آرام‌آرام جابه‌جا کرده و به داخل آب کشاند. این اتفاق در حالی رخ‌داد که این مرد از فرط خستگی تا صبح از خواب بیدار نشد. وی پس از اینکه بر اثر تکان‌های شدید چند موج از خواب پرید و متوجه شد چه بلایی سرش آمده، با همکارانش تماس گرفت. پس از آن، امدادگران به کمک وی آمده و پس از ساعت‌ها تلاش موفق شدند او و خودروی 60هزار دلاری‌اش را به ساحل برگردانند.

سطل‌های آوازه‌خوان

لندن: در برخی از خیابان‌های شهرهای لندن و لیورپول انگلیس سطل زباله‌هایی نصب‌شده است که به محض ریختن زباله درون آنها، موسیقی پخش می‌شود. این سطل زباله‌ها دارای سیستمی هستند که با ریختن زباله درونشان، ابتدا از شهروندی که زباله را ریخته است، تشکر کرده و سپس موسیقی پخش می‌کنند. این سطل‌های ویژه برای ترغیب شهروندان در جهت ریختن زباله درون سطل‌های مکانیزه شهری و فرهنگ‌سازی در این زمینه نصب شده‌اند. در پی همین اقدام چند خواننده مشهور درخواست کرده‌اند تا آواز و ترانه آنها از این سطل‌های هوشمند پخش شود. قرار است این سطل‌ها تا پیش از آغاز المپیک 2012 در شهرهای دیگری مانند منچستر و بیرمنگام نیز نصب شوند.

آینه‌ای برای ضربان قلب

ماساچوست: گروهی از محققان آینه‌ای ساخته‌اند که بدون حسگر یا هرگونه سیم ارتباطی، ضربان قلب را محاسبه می‌کند. ویژگی جالب این آینه این است که ضربان قلب افرادی را که روبه‌روی آن قرار می‌گیرند ثبت و در سطح آینه منعکس می‌کند. طبق گفته این محققان مویرگ‌های صورت پس از هر بار تپش قلب، در ابتدا پر از خون می‌شوند و بعد تخلیه شده و باعث تغییر رنگ پوست صورت می‌شوند. دوربین این آینه تغییرات رنگ پوست را ثبت می‌کند و این تغییرات با استفاده از یک رایانه پردازش می‌شوند تا میزان ضربان قلب را محاسبه کنند. این آینه در حال حاضر فقط ضربان قلب را محاسبه می‌کند اما محققان می‌گویند در آینده آینه ‌هایی طراحی خواهند کرد که بتوانند میزان کلسترول خون و موارد مربوط به شاخص وزن ایده‌آل را نیز نشان دهند.

نقاشی با سلول عصبی

پنسیلوانیا: دانشجویی خلاق با استفاده از تصاویر سلول‌های عصبی مغز انسان آثار هنری شگفت‌انگیزی به سبک تابلوهای نقاشی ژاپنی به‌وجود آورده است. کرگ دان دانشجوی دکترای عصب‌شناسی، درخت‌هایی را به سبک نقاشی‌های ژاپنی ترسیم کرده است که گیاهان واقعی نیستند بلکه سلول‌های عصبی هستند که مغز انسان را تشکیل داده‌اند. البته در این آثار از قلموی ریز برای ایجاد خطوط نیز استفاده شده است. به گفته وی، شاید سلول‌های عصبی بسیار کوچک باشند اما به‌طور طبیعی زیبایی‌هایی را مانند درخت‌ها، گل‌ها و حیوانات در کنار هم تشکیل می‌دهند. این نقاشی‌ها براساس تصاویر میکروسکوپی از سلول‌های عصبی و با الهام از آثار استادان چینی و ژاپنی ترسیم شده‌اند.

کد خبر 146749
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز