همشهری آنلاین: مصرف گوشت‌های کم‌چربی به خصوص گوشت سفید برای کاهش چربی‌های بد خون موثر است.

کاهش چربی‌های بد خون با مصرف گوشت سفید

به گزارش ایسنا، انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور اعلام کرد: گوشت‌های قرمز و سفید تامین کننده پروتئین و آهن مورد نیاز بدن هستند ولی حاوی مقداری چربی نیز هستند که این میزان در گوشت قرمز بیشتر است.

مصرف گوشت‌های کم‌چربی به خصوص گوشت سفید برای کاهش چربی‌های بد خون و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی، فشارخون بالا، دیابت، بعضی سرطان‌ها و نقرس توصیه می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: افراد باید در هفته 2 تا 3 بار غذای حاوی گوشت یا مرغ در برنامه خود بگنجانند و هنگام آماده کردن انواع گوشت برای پختن، چربی و پوست آن را دور بریزند همچنین گوشت، مرغ و ماهی را با روش‌های سالم مانند بخارپزکردن، آب پز کردن و تنوری کردن طبخ کنند.

براساس اعلام انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، ماهی سرشار از چربی‌های مفیدی است که در گوشت‌های دیگر وجود ندارند بنابراین حداقل هفته‌ای 2 بار ماهی بخارپز، تنوری یا کباب شده مصرف کرده و تا حد امکان ماهی‌های چرب مانند ماهی تن و ماهی آزاد را انتخاب کنند و مصرف گوشت‌های فرآوری شده مثل سوسیس، کالباس و کنسروهای گوشت (مانند تن ماهی) را محدود کنند.

کد خبر 146650

برچسب‌ها