گروه سیاسی: در حالی که سعود الفیصل از حضور فرستاده عربستان در تهران برای بررسی راهکارهای جلوگیری از بروز فتنه میان شیعیان و اهل سنت در عراق و لبنان خبر داده است،

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی همکاری تهران و ریاض را غیرمعمول خواند و تاکید کرد:  این ارتباط می‌تواند خط مشی آمریکا در منطقه را با مشکل مواجه کند.
مهر در خبری به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت، وزیر امور خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با محمد بن عیسی وزیر امور خارجه مغرب اعلام کرد: ریاض در حال حاضر با تهران برای حل بحران عراق و لبنان تماس دارد.سعود الفیصل گفت: ایران و عربستان برای جلوگیری از بروز فتنه مذهبی در عراق و لبنان همکاری می‌کنند.
سفیر عربستان در لبنان نیز به تازگی‌ از تماس‌های کشورش با ایران برای حل بحران لبنان خبر داده بود.
از سوی دیگر به گزارش ایسنا روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشته است: تلاشهای ایران و عربستان واشنگتن را که در تلاش است از قدرت ایران در منطقه بکاهد در موقعیت بدی قرار داده است. اما از آنجا که برقراری ثبات در لبنان از اولویت‌های آمریکاست مقام‌های آمریکایی بدون دخالت کردن، به نظاره این تلاش‌ها نشسته‌اند.
در ادامه این گزارش آمده است: در لبنان این باور وجود دارد که اگر تلاشهای ایران و عربستان به موفقیت انجامد، نتایج کوتاه مدتی در پی خواهد داشت. علاوه بر آن برخی از این می‌ترسند که سوریه که بر حزب‌الله و سرویس‌های امنیتی لبنان نفوذ دارد، تلاش کند هرگونه توافقی را برهم زند.
کد خبر 14658

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز