با ورود ماشین‌آلات و تجهیزات به محل کارگاه عملیات اجرایی، احداث عظیم‌ترین سالن نمایشگاهی سرپوشیده کشور با یک دهانه 75‌متری و 2 دهانه 50‌متری در شهر «آفتاب» آغاز شد.

شهر آفتاب

مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهردار ضمن اعلام این مطلب افزود: در طرح کلی مجتمع نمایشگاهی شهرآفتاب بیش از 120‌هزار مترمربع فضای نمایشگاهی درنظر گرفته‌شده که در فاز نخست حدود 60‌هزار مترمربع از این فضاها به‌صورت سرپوشیده و روباز ساخته خواهد شد. غیر از فضاهای نمایشگاهی، ایستگاه مترو، مسجد، میدان آبنما، بلوار دسترسی به محوطه نمایشگاهی و یک پارکینگ‌عمومی در فاز نخست طرح طراحی‌شده و امیدواریم تا زمستان سال‌1391 این بخش از مجتمع نمایشگاهی شهـرآفتـاب به‌بهره‌برداری برسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به‌مدت زمان اندک احداث فاز نخست پروژه نسبت به حجم عملیات آن گفت: ساخت مجتمع نمایشگاهی شهرآفتاب پیچیدگی‌های خاص خود را دارد اما به ‌هر‌حال مثل سایر پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران باید آن را با بهترین کیفیت، بیشترین سرعت و البته در کمال صحت و دقت به‌انجام برساند. در بخش مطالعاتی طرح، بحث تأسیسات زیربنایی و راه‌های دستـرسی (‌زمینی و مترو) مورد توجه قرارگرفته و درحـال‌ حـاضـر نقشه‌های سازه و معماری طرح آماده اجرا ‌شده‌ و عملیات اجرایی آغاز شده‌است.

مازیارحسینی در ‌ادامه صحبت‌های خود افزود: یکی‌از نکات‌مهمی که در‌طرح این نمایشگاه دیده‌شده، دسترسی‌های چند لایه آن است. مجاورت با آزادراه تهران- قم ازجمله امتیازات بارز مکان نمایشگاه است. از طرفی درنظرگرفتن یک ایستگاه مترو در داخل نمایشگاه و نزدیکی به فرودگاه امام‌خمینی(ره) به‌عنوان نقطه اصلی تبادل سفرهای هوایی تهران، از‌ دیگر مزایای نمایشگاه شهرآفتاب است. در واقع ابعاد نمایشگاه شهرآفتاب در سطح ملی است و از آن می‌توان نه‌صرفاً به‌عنوان یک نمایشگاه، بلکه در قالب مرکز تبادلات تجاری، فرهنگی و اقتصادی کشور یادکرد.

کد خبر 146098
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز