شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲
۰ نفر

شاید برای اینکه تعدادی از تابلو‌های هشدار‌دهنده مانند «بوق‌زدن ممنوع» یا همین تابلویی که در تصویر مشاهده می‌کنید از حالت تزیینی در آمده و تاثیر بازدارنده‌ بیشتری داشته باشند، باید از استراتژی رستم استفاده کنیم.

در سطح شهر

با این مقدمه که در مَثَل هیچ مناقشه نیست، در شاهنامه آمده است که اکوان دیو رستم را بر پشتش سوار کرد تا وی را از آسمان به زمین بیندازد؛ همان دیوی که به برعکس عمل‌کردن به توصیه‌ها و خواهش‌ها معروف بود. رستم نیز برای اینکه از شر وی خلاص شود از او خواهش کرد تا وی را به دریاچه نیندازد. دیو نیز درست برعکس عمل کرد و با انداختن رستم به دریاچه، ناخواسته وی را از مرگ نجات داد.

حال به‌نظر می‌رسد برای جلوگیری از ورود و تخریب حریم برخی دریاچه‌ها توسط افراد نیز باید روی تابلو نوشت «‌ورود به حریم دریاچه آزاد است». آن وقت است که اگر کلاه کسی هم آنجا بیفتد برای بردنش سراغ حریم دریاچه نمی‌رود. البته موارد استفاده از این استراتژی به دریاچه‌ها ختم نمی‌شود. عبور کردن از خطوط قرمز مترو، رعایت انواع و اقسام نوبت‌ها یا مقررات راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها و خلاصه هزار و یک مورد دیگر نیز در این مقوله می‌گنجد.

کد خبر 145755
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز