همشهری آنلاین: نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک در جوابیه مقاله مغرضانه روزنامه امریکایی واشنگتن پست تاکید کرد: برنامه هسته‌‌‌ای ایران مطابق با موازین و پادمان‌های آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای است.

واشنگتن پست

به گزارش واحد مرکزی خبر، در جوابیه نمایندگی کشورمان آمده است: برنامه هسته‌ ای ایران کاملا صلح آمیز، شفاف و مطابق با موازین و پادمان‌های آژانس بین المللی انرژی هسته ای است و برخلاف برخی ادعاهای مغرضانه ، تاکنون هیچ دلیل مستدل یا مدرک معتبری مبنی بر انحراف اهداف صلح آمیز برنامه هسته ای ایران ارائه نشده است.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد همچنین در پاسخ به مقاله یاد شده با عنوان «کوچک نمایی خطر هسته‌ای ایران» تاکید کرده است: مایه تاسف است که در این مقاله از ترور غیرانسانی و ناجوانمردانه دانشمندان هسته‌ای ایران به عنوان «داستان‌هایی شورانگیز» یاد و تلویحا از آن حمایت شده است.

در ادامه این جوابیه آمده است: متاسفانه نویسنده مغرض این مقاله این حقیقت را نادیده گرفته است که ایران به‌عنوان عضو آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای ، از امضاء کنندگان معاهده منع اشاعه هسته‌ای و همانند سایر اعضاء، از حق داشتن چرخه کامل سوخت هسته ای برخوردار است.

نمایندگی کشورمان در نیویورک با تاکید بر اینکه هیچ عاملی حتی اقدامات خرابکارانه نظیر تحریم‌های غیرقانونی، ویروس‌های رایانه‌ای و ترور دانشمندان هسته‌ای نمی تواند ملت شریف ایران را از این حق قانونی خور محروم کند، تصریح کرده است: فشارهای سیاسی مدعی نیت خوانی از اهداف برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران، مملو از خیال پردازی‌های مغرضانه و غیر قابل قبول است که ملت ایران تسلیم این فشارها نخواهد شد.

در این پاسخ نمایندگی کشورمان به روزنامه آمریکایی واشنگتن پست همچنین به مقاله مشترک شش سفیر سابق اروپایی در ایران اشاره شده که متفق القول اعلام کرده اند غنی سازی اورانیوم از حقوق قانونی ایران بوده و جمهوری اسلامی ایران با این کار تعهدات بین المللی خود را نقض نکرده است.

نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد در پایان ضمن دعوت مجدد رسانه‌های آمریکایی به دیدن واقعیات امروز ملت ایران، از اینکه مقاله یادشده حقوق و مزایای کشورهای عضو معاهده منع اشاعه هسته ای را نادیده گرفته، ابراز تاسف و تاکید کرده است: این اصول و قوانین بین المللی به جمهوری اسلامی ایران اجازه می‌دهند تا به فعالیت‌های هسته ای قانونی و صلح امیز خود ادامه دهد.

کد خبر 145667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز