همشهری‌آنلاین: معاون اجتماعی شهردار ی تهران با اشاره به وجود 500 کتابخانه در تهران تقاضای نهاد کتابخانه‌های عمومی برای اختصاص بودجه 5میلیارد تومانی شهرداری به 47 کتابخانه این نهاد را غیرمنطقی خواند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر در جلسه روز سه شنبه ،22 شهریورشورای شهر تهران سید هادی ایازی در خصوص تبصره کمک به انجمن کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: به طور کل در سطح شهر تهران 500کتابخانه وجود دارد که 225 مجموعه به شهرداری تهران تعلق داشته و تنها 47 کتابخانه مربوط به نهاد کتابخانه‌ها است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون 5 میلیارد تومانی که سهم توسعه کتابخانه‌های شهر است مربوط به تمام کتابخانه‌های شهر تهران می‌شود اما نهاد کتابخانه‌ها معتقد است تمامی 5 میلیارد تومان بودجه باید صرف این 47 کتابخانه شود که منطقی نیست.

معاون شهردار تهران ادامه داد: شهرداری برای آن که پیگیر اجرایی شدن این مصوبه باشد مبلغ یک میلیارد تومان به فرماندار تهران که مسئولیت انجمن کتابخانه‌های شهر تهران را بر عهده دارند داد اما همچنان نهاد کتابخانه‌ها بر سخنان خود پافشاری می‌کند.

در ادامه جلسه احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر با مطلوب عنوان کردن اقدامات شهرداری در خصوص توسعه کتابخانه‌های شهر تهران، خاطرنشان کرد: شهرداری هم اکنون به خیلی از وزارتخانه‌ها و سازمانه‌ا در امر توسعه مسائل فرهنگی و خدماتی یاری رسانده و در این راستا مطلوب است به نهاد کتابخانه‌ها نیز کمک‌های لازم ارائه شود.

در ادامه جلسه معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: تا پایان سال جاری 5 هزار کتابخانه کلاسی در مدارس تهران ایجاد می‌شود که این اقدام نیز در راستای توسعه کتابخانه‌های سطح شهر به انجام می‌رسد.

همچنین معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در جمع خبرنگاران در خصوص اعتراض پروین احمدی‌نژاد عضو شورای شهر به قطع درختان در بزرگراه چمران و همچنین ارائه بن 500 هزار تومانی به اعضاء شورای عالی استانها اظهار کرد: از ارائه این بن به اعضاء شورای عالی استانها بی‌اطلاع هستم و در خصوص قطع درختان نیز اخیرا هیچ گزارشی به ما ارائه نشده است هر چند چندی پیش به دلیل توسعه عرضی معبر بزرگراه چمران، درختان سوزنی برگ این بزرگراه جابه‌جا شدند اما هم اکنون هیچ‌گونه قطع یا جابه‌جایی درخت در این بزرگراه مشاهده نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات مطلوبی که در مورد مدیریت محلات توسط شهرداری تهران به انجام رسیده اشاره کرد و گفت: هم اکنون در سطح شهر 200 سرای محله ساخته و یا تملک شده است که در اختیار مدیران محلات و اعضاء شورایاری‌ها قرار گرفته و دیگر اقدام مطلوب معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران برگزاری جشنواره شمسه در سطح محلات است.

وی افزود: هم اکنون جشنواره شمسه در سطح مناطق شهر تهران در حال برگزاری است و طی آن در هر محله 10 کانون فرهنگی سازماندهی شده است.

ایازی در ادامه با بیان اینکه دامنه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و آموزشی در سطح شهر در حال توسعه است، عنوان کرد: در 6 ماه دوم سال جاری برنامه گسترده‌ای برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی در سطح محلات شهر تهران پیش‌بینی شده است.

کد خبر 145547
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز