همشهری آنلاین: رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به پذیرش 4 هزار و 311 داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی، گفت: ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان از روز شنبه،26 شهریور آغاز می‌شود.

جبرائیل نسل سراجی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کلیه پذیرفته‌شدگان باید برای ثبت‌نام بر اساس رشته و دانشگاه محل قبولی، با همراه داشتن مدارک مورد نیاز در روزهای شنبه و یکشنبه 26 و 27 شهریور ماه به اداره آموزش دانشگاه‌های پذیرفته شده مراجعه کنند، اظهار کرد: اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان فقط بر اساس گزینش علمی بوده و مراحل گزینش عمومی پذیرفته‌شدگان به صورت مستقل توسط دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هر گونه انتقال، ‌تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ممنوع است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه محل پذیرش را خود داوطلب به هنگام انتخاب محل تحصیل با آگاهی کامل تعیین کرده ‌است، بنابراین هیچگونه تغییر در محل پذیرش انجام نمی‌شود.

نسل سراجی با بیان اینکه عدم مراجعه و ثبت‌نام هر یک از پذیرفته‌شدگان در زمان‌های مقرر به منزله انصراف بوده و هیچگونه اعتراضی در این مورد پذیرفته نخواهد شد، تصریح کرد: پذیرفته شدگانی که پس از زمان ثبت‌نام در دانشگاه انصراف دهند یا برای ثبت‌نام مراجعه نکنند، حق شرکت در آزمون ورودی سال بعد وزارت بهداشت برای این مقطع را ندارند.

وی افزود: داوطلبانی که علاوه بر آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی در آزمون وزارت علوم یا سایر مراکز نیز پذیرفته شده‌اند، ملزم به ثبت‌نام در یکی از دو محل هستند، بنابراین در صورت محرز شدن ثبت‌نام در هر دو محل، ‌قبولی آنها در رشته‌های مربوط به وزارت بهداشت در هر مرحله از تحصیل کان لم یکن تلقی می‌شود.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به الزام پرداخت شهریه توسط پذیرفته شدگان اتباع خارجی، ادامه داد: در صورت تصویب معرفی افراد جایگزین به جای افرادی که ثبت نام نکرده‌اند، لیست افراد جایگزین 12 مهر ماه اعلام می‌شود.

وی در خاتمه از انتشار کارنامه داوطلبان آزمون در12 مهر ماه خبر داد.  

کد خبر 145533

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز