سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد وی هیچ قصدی برای حمله به ایران ندارد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، جرج بوش روز دوشنبه در گفتگو با رادیو ملی آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن در حال کار «دیپلماتیک» درباره مسئله هسته‌ای ایران است افزود: «یکی از مسائل مهم در بحث درباره ایران این است که مسائل را با یکدیگر داخل نکنیم، یکی از این مسائل اتفاقاتی است که در حال رخ دادن در عراق است. مسئله دیگر اهداف آنها برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است و ما در حال برخورد دیپلماتیک با این مسئله هستیم».

وی گفت ایران در صورتی که بخواهد به تسلیحات هسته‌ای دست یابد با عواقب اقتصادی و دیپلماتیکی روبرو خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد: «پیامی که ما می‌خواهیم برای حکومت ایران و مردم ایران ارسال کنیم این است که در صورت ادامه پیگیری تسلیحات هسته‌ای، بیشتر منزوی خواهید شد».

وی با تکرار ادعای خود مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی تسلیحات هسته‌ای مدعی شد: «پیام به مردم ایران این است که دولت شما قصد دارد شما را منزوی کند، اگر دولت شما به دستیابی به سلاح هسته‌ای پافشاری کند، فرصت برای مردم ایران از دست می‌رود».

بوش در عین حال گفت، تردید قطعی درباره اطلاعات آمریکا را درباره طرح‌های هسته‌ای تهران با توجه به ضعف اطلاعات درباره جنگ در عراق درک می‌کند.

وی افزود: «من نیز مانند بسیاری از آمریکایی‌ها می‌گویم اگر اطلاعات درباره عراق درست نبود، چگونه می‌توانید بگویید اطلاعات درباره ایران درست است. و بنابراین ما در حال ارزیابی مداوم هستیم و به این سئوال مشروع با کار مداوم برای دستیابی به اطلاعات پاسخ می‌دهیم».

رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد: «من تهدید هسته‌ای ایران را بسیار جدی می‌دانم اگرچه اطلاعات درباره عراق آن چیزی نبود که ما فکر می‌کردیم باید باشد».

وی گفت: «اگر ایران اقدامات نظامی خود را در عراق افزایش دهد و به نیروهای ما و یا مردم بی‌گناه عراق آسیب برساند، ما به شدت پاسخ می‌دهیم».

بوش به سربازان آمریکایی و رهبران عراقی قول داد: «ما در دفاع از شما در مقابل افرادی که می‌خواهند ایجاد آسیب و اختلاف کنند، کمک می‌کنیم. و بنابراین ما هر کاری برای دفاع از نیروهایمان انجام می‌دهیم».

اما وی هشدار قانونگذاران آمریکایی علیه حمله به ایران را رد کرد و گفت: «نمی‌دانم چگونه فردی می‌تواند بگوید حفاظت از نیروها به معنای آن است که ما قصد حمله به ایران را داریم».

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: «من هیچ قصدی برای شرکت کردن در (حمله به ایران) ندارم».

کد خبر 14550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز