همشهری آنلاین: فلوید لندیس قهرمان امریکایی مسابقات دوچرخه سواری دور فرانسه که پس از مثبت شدن آزمایش اولیه دوپینگ قهرمانیش در هاله ابهام قرار گرفته است باید تا دوشنبه صبر کند تا نتیجه آزمایش نهایی سرنوشت او را در دنیای ورزش تعیین کند.

به گزارش خبرگزاری‌ها لندیس گفته است نمیداند چه چیزی باعث مثبت شدن نتیجه تست دوپینگ  از لحاظ مقدار بالای هورمون جنسی مردانه یا تستوسترون پس از مرحله هفدهم مسابقات در هفنه گذشته شده است.لندیس در 20 جولای در مرحله هفدهم 30 دقیقه پس از پیروزی در آخرین مرحله کوهستانی مسابقات در مورزین تحت آزمایش دوپینگ قرار گرفت.

نتیجه این  آزمایش نشان‌دهنده نسبت تستوسترون به اپی‌تستوسترون بالاتر از چهار به یک بود. این نسبت در شرایط طبیعی یک به یک است. تستوسترون  که یک استروئید آنابولیک است در صورتی که در یک دوره چند هفته‌ای مورد مصرف قرار گیرد باعث بزرگ شدن عضلات و افزایش توان آنها می‌شود.

لندیس انجام هر عمل نادرستی را تکذیب کرده‌او خواستار آن شده است که نمونه B- نمونه دومی که در ابتدا مورد آزمایش قرار نمی‌گیرد- نیز مورد بررسی قرار گیرد. نتیجه این آزمایش تا 72 ساعت آینده روشن خواهد شد.

اگر نتیجه نمونه B نیز مثبت باشد فدراسیون دوچرخه‌سواری آمریکا یک ماه فرصت خواهد داشت که ورزشکار خاطی را مجازات کند. این مجازات معمولا شامل یک دوره محرومیت دوساله است.در مقابل وکلای لندیس می‌توانند موضوع را به دیوان حکمیت ورزشی‌(CAS) بکشانند که در این صورت بالقوه روالی طولانی در پیش خواهد بود.بسیاری از مقامات اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری (UCi) گفته‌اند که در صورت اثبات دوپینگ هیچ بخشایشی در مورد لندیس در کار نخواهد بود.

لندیس با اجازه برگزارکنندگان مسابقات برای درد ناشی از آرتروز  مفصل لگن از تزریق کورتیزون استفاده کرده بود و همچنین برای کم‌کار ی تیروئید داروی خوراکی مصرف می‌کرد. او و پزشکانش در حال بررسی این موضوع بوده‌اند که آیا این داروها ممکن است باعث بالا بردن میزان تستوسترون شده بشد یا نه.

در صورت پس گرفتن قهرمانی از لندیس به خاطر دوپینگ دارنده مقام دوم ،اسکار پرریرو، قهرمان توردوفرانس خواهد شد.

کد خبر 1451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز