سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

مدیر توسعه شرکت بورس کالای ایران گفت: مجوز تاسیس تالار نمایندگی بورس کالا در شرکت بهشت پارس برای معاملات گل و گیاه صادر شده است.

bourse

عباس بنازاده در گفت‌وگو با ایسنا، با تایید این خبر که بهشت پارس درخواست ایجاد تالار بورس کالا را ارائه کرده، گفت: مجوز تاسیس تالار بورس کالا در محل بهشت پارس را هیأت‌مدیره بورس کالا صادر کرده است.او ادامه داد: مجموعه بهشت پارس در محدوده شهر عباس‌آباد و بین چالوس و تنکابن قرار دارد. مبادلات گل و گیاه در این مجموعه با روش حراج هلندی انجام می‌شود و حتی خریداران خارجی هم در این بازار حاضر می‌شوند. بنابراین درصورت تاسیس تالار بورس کالا در آن مجموعه معاملات گل و گیاه در رینگ صادراتی بورس کالا شکل خواهد گرفت. وی افزود: در بازدید از شرکت بهشت پارس ظرفیت‌های آن را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که می‌توان آن‌را به یک تالار بورس کالا به‌صورت تخصصی در زمینه گل و گیاه تبدیل کرد.

بنازاده با اشاره به مصوبه هفته پیش هیأت‌مدیره بورس کالا در مورد تاسیس تالارهای استانی بورس کالا تصریح کرد: بعد از تدوین آیین‌نامه تالار و ارائه آن به مسئولان شرکت بهشت پارس و با پیاده‌سازی بندهای آیین‌نامه و فراهم کردن امکانات مطابق مقررات بورس کالا، این مجموعه به تالاری از زیرمجموعه‌های بورس کالا تبدیل می‌شود. همزمان با این تحول مدیرعامل بهشت پارس هم گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز افزایش سرمایه 100میلیارد ریالی بهشت پارس را صادر کرده و به‌زودی این پذیره‌نویسی در فرابورس انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، یعقوب عابدینی افزود: بهشت پارس هم‌اکنون400 میلیارد ریال سرمایه اسمی دارد که به‌زودی 74 میلیون سهم به قیمت هر سهم 1400‌ریال، ‌ به‌عنوان سلب حق تقدم سهام از طریق فرابورس منتشر می‌کند و این وجوه صرف ثبت افزایش سرمایه 25‌درصدی شرکت می‌شود. وی افزود: در این پذیره نویسی 100میلیارد ریال نقدینگی به دست خواهد آمد و برای تکمیل فاز یک بزرگ‌ترین پایانه صادراتی خاورمیانه در تنکابن صرف می‌شود. عابدینی تصریح کرد: این پایانه که یکی از پروژه‌های ملی کشور محسوب می‌شود قرار است تا پایان سال فاز یک آن با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شود. او یادآور شد: جلسه معارفه شرکت آینده سازان بهشت پارس به‌منظور ورود به فرابورس ایران، هفته آینده برگزار می‌شود. مدیرعامل بهشت پارس گفت: در این جلسه که با حضور مدیران بازار سرمایه ایران، ‌کارگزاران، مدیران سرمایه‌گذاری شرکت‌های سرمایه‌گذاری و فعالان بازار سرمایه برگزار می‌شود، مدیران بهشت پارس وضعیت این شرکت را تشریح می‌کنند و درخصوص عملکرد، وضع مالی، برنامه‌های آینده و نحوه ورود به بازار سهام توضیح خواهند داد.

کد خبر 144923
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز