دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

این اواخر اگر نام پیاده‌رو‌ها را به پارکینگ‌ موتور تغییر دهند کمتر کسی بابت این نامگذاری شگفت‌زده‌ می‌شود.

سطح شهر

 این گروه از راننده‌ها بخت و اقبال را با یک سند منگوله‌دار به نام خود کرده‌اند، زیرا کار به جایی رسیده است که با وجود ارتکاب این همه تخلفات گوناگون، مجریان قانون دلواپس سلامت آنها نیز هستند. به طوری که اگر یکی از آنها کلاه‌ایمنی نداشته باشد پلیس از تردد وی جلوگیری می‌کند تا خدایی ناکرده با این بی‌احتیاطی بلایی سر خود نیاورد.آیا انصاف است که با وجود چنین حمایت‌هایی، بازهم موتوسواران قانون‌شکنی کنند؟

سونامی زباله

زباله‌هایی را که در تصویر مشاهده می‌کنید سونامی یا سیل با خود به اینجا نیاورده است، بلکه پس از ریختن زباله توسط برخی شهروندان، آب از سرِ جوی‌ها گذشته و بعد از آن هم که می‌‌دانید «آب که از سر بگذرد، چه یک وجب چه صد وجب». البته از آنجا که همیشه از ماست که برماست، بهتر است به جای سرهم بندی انواع و اقسام بهانه‌ها،‌ کلاه خود را قاضی کنیم و اگر از آن دست افرادی هستیم که زباله‌ها را در خیابان یا جوی‌ها پرت می‌کنیم در این رفتار خود تجدید نظر کنیم. در صورت مشاهده این ناهنجاری از سوی دیگران نیز به آنها تذکر بدهیم. از سوی دیگر تعدادی از شهروندان از آنجا که زباله‌ها را در کیسه‌ها ریخته و داخل کوچه می‌گذارند به هیچ‌‌‌وجه متوجه نمی‌شوند که ناخواسته در به راه افتادن سونامی‌هایی از این دست نقش دارند. این دسته از شهروندان کیسه زباله را در ساعت‌های تعیین‌شده جلوی در نمی‌گذارند. پس از آن گربه‌ها به سمت کیسه‌ها هجوم می‌برند و آنها را پاره می‌کنند. نتیجه نیز قابل پیش‌بینی است. بنابراین در این مورد خاص باید توجه بیشتر به پاکیزگی شهر معطوف کرد.

سپرِ انسانی

این اواخر استفاده از سپر انسانی خیلی رایج شده است. در دعواهای زناشویی که برخی پدرومادر‌ها بچه‌ها را گروگان می‌گیرند، برخی مدارس غیرانتفاعی نیز به محض دیرکرد در پرداخت شهریه‌های اضافی تهدید به اخراج بچه‌ها می‌کنند و سرانجام همان‌طورکه در تصویر مشاهده می‌کنید برخی راننده‌ها نیز به جای استفاده از کمربند ایمنی از کودکان استفاده می‌کنند. به کار بردن سپر انسانی در مورد این حرکت راننده‌ها هنگامی مصداق پیدا می‌کند که تصادفی روی دهد و بدن کودک جلوی برخورد سر راننده با فرمان خودرو را بگیرد.

کد خبر 144845
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز