دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: سومین جلسه محاکمه حسنی مبارک، رئیس‌جمهور مخلوع مصر با آغاز شهادت مهم ۴ افسر ارشد پلیس علیه وی به جنجال و درگیری فیزیکی کشیده شد.

egypt

 به گزارش شبکه خبری الجزیره، حسنی مبارک روز گذشته برای ادامه محاکمه خود در حالی با یک بالگرد به محل دادگاه منتقل شد که تعداد بسیار زیادی مامور پلیس برای تدابیر امنیتی در محل دادگاه مستقر شده بودند. حضور گسترده نیروهای ضد‌شورش اما نتوانست مانع از درگیری مخالفان و طرفداران مبارک در بیرون دادگاه شود و نیروهای پلیس مجبور به دخالت شدند. درگیری فیزیکی اما این بار تنها به بیرون از ساختمان دادگاه محدود نشد و گزارش‌ها نشان می‌دهد با آغاز شهادت افسران پلیس علیه مبارک این تشنج و درگیری به داخل دادگاه هم کشیده شده است.

درحالی‌که نخستین افسر پلیس مصر برای شهادت علیه مبارک در جایگاه قرار گرفته بود درگیری هیات وکلا با مقام‌های دادستانی مصر باعث اختلال در روند محاکمه دادگاه شد. شبکه‌های تلویزیونی بر خلاف 2 جلسه گذشته دادگاه این‌بار حق پخش تصاویر این جلسه را نداشتند و به همین خاطر گزارش‌های کمی درباره جزئیات این محاکمه تا لحظه تنظیم خبر منتشر شده است. روز گذشته قرار بود در جلسه دادگاه ۴ افسر پلیس مصر که در زمان ناآرامی‌های این کشور در اتاق عملیات حضور داشتند به درخواست دادستانی مصر درباره وقایع رخ داده شهادت دهند. در میان شاهدان ژنرال حسین سعید محمد مرسی، رئیس عملیات و ارتباطات نیروهای پلیس در زمان سرکوب ناآرامی‌های مصر حضور دارد. مرسی پیش از این از سوی دادستان کل مصر به از بین بردن اطلاعات درباره سرکوب مردم این کشور متهم شده بود اما اکنون قصد شهادت دادن علیه مبارک را دارد.

کد خبر 144836
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز