همشهری آنلاین: رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم در تشریح جزئیات فراخوان جدید جذب هیئت علمی، زمان آغاز ثبت نام را 15 شهریور ماه اعلام کرد و گفت: متقاضیان به مدت 20 روز فرصت ثبت نام دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مردانی در نشست خبری اعلام فراخوان جذب هیئت علمی گفت: متقاضیان بعد از 5 مهر ماه یعنی در طول سال نیز می‌توانند تقاضای خود را در سایت ثبت کنند اما کسانی که پس از 5 مهر ماه ثبت نام می کنند درخواست شان در فراخوان بهمن ماه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم از شکل گیری 150 هیئت جذب هیئت علمی در دانشگاه‌های دولتی و آزاد اسلامی خبر داد و گفت: 30 هیئت جذب هیئت علمی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، 30 هیئت جذب در دانشگاه پیام نور و 30 هیئت جذب در مراکز علمی کاربردی در حال شکل‌گیری هستند و در مجموع 250 هیئت جذب اعضای هیئت علمی در سال جاری خواهیم داشت.

وی افزود: 173 دانشگاه و موسسه پژوهشی در مرحله اول فراخوان جذب هیئت علمی در سال 90 مشارکت کردند و نیازهای خود را در سایت مرکز جذب اعضای هیئت علمی اعلام کردند که 93 دانشگاه و موسسه پژوهشی مربوط به وزارت علوم، 70 مورد مربوط به موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی و 10 دانشگاه هم مربوط به دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم درباره مدت زمانی که به طول می انجامد تا درخواست متقاضیان جذب هیئت علمی بررسی شود نیز گفت: بر اساس زمان تعیین شده توسط هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعلام نتایج نهایی باید ظرف شش ماه پس از ثبت نام متقاضیان جذب هیئت علمی اعلام شود. اما برای دانشگاه‌های پرمتقاضی به دلیل اینکه زمان زیادی برای دعوت متقاضیان جهت مصاحبه به طول می‌انجامد ممکن است این زمان شش ماهه کمی بیشتر شود.

مردانی خاطرنشان کرد: تعداد متقاضیان جذب هیئت علمی در برخی دانشگاه‌های بزرگ ده‌ها برابر تعدادی است که این دانشگاه‌ها اعلام نیاز کرده اند. بنابراین، این دانشگاه‌ها برای انتخاب متقاضیانی که اصلح هستند و از نظر علمی، صلاحیت های عمومی و صلاحیت های معلمی بهتر هستند باید مصاحبه برای همه متقاضیان واجد شرایط برگزار کنند. از این رو ممکن است برای این دانشگاه ها در زمان طولانی تری موفق شویم نتایج نهایی را اعلام کنیم.

وی افزود: البته برای برخی دانشگاه‌ها که تعداد متقاضیان کمتری برای جذب به عنوان هیئت علمی دارند ممکن است در زمانی کمتر از شش ماه هم بتوانیم نتایج نهایی را اعلام کنیم.

کد خبر 144812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز