جمعه ۱۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

حیدر مستخدمین حسینی از جمله کارشناسانی است که معتقد است با ادامه شرایط فعلی درحوزه اقتصاد و سیاست در جهان بازگشت قیمت جهانی طلا به سطح 3 یا 6 ماه پیش بسیار ضعیف است.

 او در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: قیمت طلا همچنان سیر صعودی خواهد داشت.

  • علت اصلی افزایش قیمت طلا را چه می‌دانید؟

تغییر قیمت طلا، بی‌شک ریشه در بحران‌های مالی دارد. 3 حوزه بازارهای پول، سرمایه و بیمه، در بحران چندسال اخیر آسیب‌های جدی دیده و از تعادل خارج شده‌اند. چون دولت‌های بزرگ جهان نتوانسته‌اند بازارهای مالی را متعادل کنند، در نتیجه بازارهای سنتی به‌ویژه طلا بار دیگر با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه شده‌اند.

  • چین و هند از مسببان افزایش قیمت جهانی طلا شناخته شده‌اند. دلیلش چیست؟

هر دو کشور، در سال‌های اخیر، به مفهوم تازه‌ای توجه کرده و بخشی از دهک‌های پایین جامعه خود را به سمت رفاه بیشتر سوق داده‌اند. این تلاش باعث شده، وضع 10درصد مردم به لحاظ رفاه ارتقا یابد. به این ترتیب بخشی از جامعه هند و چین که به لحاظ فرهنگی نگاه خاصی به طلا به‌عنوان یک سرمایه قابل اطمینان دارند، به چرخه متقاضیان خرید طلا بپیوندند.

  • پیش‌بینی شما از آینده قیمت طلا در جهان چیست؟

کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند که بازار طلا به سمت و سوی افزایش خواهد رفت یا به سمت کاهش. اما می‌توان پیش‌بینی کرد که نوسان در این حوزه زیاد خواهد بود. تا زمانی که برخی کشورها درگیر مسائل سیاسی و اجتماعی هستند، نمی‌توان پیش‌بینی درستی ارائه کرد ولی با تثبیت شرایط آنها، می‌توان به یک پیش‌بینی در یک دوره بلندمدت 10 ساله دست یافت.

  • برخی می‌گویند رشد قیمت طلا تا پایان سال 2011 ادامه می‌یابد، نظر شما چیست؟

با توجه به رکود اقتصادی موجود در جهان، باید بگویم تا زمانی که شرایط همین باشد، من نیز همین برداشت را دارم. بنابر شواهد موجود در سال 2011 انتظار اینکه قیمت‌ها به سطح 3 یا 6ماه پیش برسد، بسیار بسیار ضعیف است.

کد خبر 144570
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز