همشهری آنلاین: دبیر کل اتحادیه عرب گفت که حمله به ایران، خاورمیانه را به جهنم تبدیل خواهد کرد.

عمرو موسی دبیر کل اتحادیه عرب که برای شرکت در کنفرانس داووس به سوئیس سفر کرده است به آمریکا در مورد هر نوع ماجراجویی در خصوص ایران هشدار داد و گفت که حمله به ایران، خاورمیانه را به جهنم تبدیل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عمروموسی خاطرنشان کرد: گفته بودم که جنگ عراق درها را به سوی جهنم باز   می کند و این گونه نیز شد؛ دراین زمان،این اقدام (حمله به ایران ) تمام خاورمیانه را به داخل جهنم می برد .
وی افزود: «هر اقدام نظامی که  هم‌اکنون در هر جای خاورمیانه انجام شود؛ دلسرد کننده خواهد بود.»
این اظهارات، انعکاسی از اظهارات محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی است که جمعه گفت: «اقدام نظامی علیه ایران  سبک سرانه است.»
دبیر کل اتحادیه عرب همچنین خواستار اعمال ضرب‌الاجلی شش ماهه برای حل و فصل در گیری اسرائیل و فلسطینی ها شد و تأکید کرد که سال 2007 یک سال سرنوشت ساز برای مذاکرات صلح خاورمیانه است.
وی در این باره خاطرنشان کرد : باید زمان محدود و پایان کاری وجود داشته باشد؛ همه باید موافقت کنند که به خودمان شش ماه فرصت دهیم و این امر باید در سال جاری باشد.
عمرو موسی گفت: سال 2007، سالی حیاتی است و به خاطر این که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2008 برگزارمی شود؛ دخالت آمریکا در این درگیری تضعیف خواهد شد.
دبیر کل اتحادیه عرب که برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد به داووس سوئیس سفر کرده است، روز گذشته اعلام کرد: تهدید آمریکا برای اقدام علیه ایران بسیار جدی است و این مسئله درگیری های فرقه ای و قومی را در سراسر خاورمیانه گسترش خواهد داد.

کد خبر 14422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز