گروه سیاسی : آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه علمیه مروی در نخستین موضعگیری آشکار و علنی خود نسبت به درخواست‌های یک گروه تازه تأسیس در جریان اصولگرایی از کمیته وحدت اصولگرایان تأکید کرد که کمیته داوری اصولگرایان این شروط را قبول نمی‌کند و اهل شرط و شروط نیست.

آیت‌الله مهدوی‌کنی در پاسخ به خبرسازی برخی سایت‌ها مبنی بر اینکه روح‌الله حسینیان به کمیته 7‌نفره پیوسته، تصریح کرد: چنین امری واقعیت ندارد و هنوز درخصوص آن تصمیم‌گیری نشده است. وی درباره خبر افزودن یک نفر به کمیته 7 نفره داوری و 2 نفر به کمیته 8 نفره به نمایندگی از گروه پایداری تصریح کرد که در این خصوص هیچ‌چیز معلوم نیست. هفته گذشته در برخی اخبار غیررسمی چنین ادعا شده بود که روح‌الله حسینیان به جمع 7نفره کمیته اصولگرایان اضافه شده است. این پوشش خبری به تحلیل تلاش این گروه برای باقی ماندن در صدر اخبار سیاسی کشور قوت بخشید و باعث شد تا حجت‌الاسلام سالک سخنگوی جامعه روحانیت و آیت‌الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین، در گفت‌وگوهایی آن را تکذیب کنند و حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز نیز در گفت‌وگو با همشهری از این خبر ابراز بی‌اطلاعی کند.

آیت‌الله مهدوی‌کنی در پاسخ به سؤال دیگری در رابطه با روند فعالیت گروه 8 + 7 و همچنین حضور نمایندگان جبهه پایداری در گروه 8‌نفره گفت: آن آقایان بالاخره تشریف می‌آورند. بنا بود2 نفر از آقایان تشریف بیاورند تا 8‌نفر بشوند. ان‌شاءالله می‌آیند ولی تا حالا نیامده‌اند. رئیس مجلس خبرگان در پاسخ به این سؤال که «بحث‌هایی در رابطه با سهم‌خواهی مطرح بوده است، نظر شما در این زمینه چیست؟»، خاطرنشان کرد: سهم‌خواهی مطرح نیست. به هر حال آقایان هر کدام یک نظراتی دارند که باید آرام آرام حل شود و سهم‌خواهی مطرح نیست. گروه پایداری که در 6 مردادماه با برگزاری یک همایش فعالیت خود را آغاز کرد تا پیش از این شرط و شروطی را برای کمیته داوری اصولگرایان به ریاست آیت‌الله مهدوی‌کنی مشخص کرده بود.پیش از این احمد سالک، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به آخرین دیدار اعضای جبهه پایداری با کمیته7 نفره گفته بود: جبهه پایداری از کمیته 7 نفره درخواست کرده که یک نفر به کمیته 7نفره و 2 نفر به کمیته 8 نفره جبهه متحد اصولگرایان اضافه شود.

کد خبر 144097

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز