گروه ادب و هنر: امسال مراسم سالگرد مرگ شاعر فقید، سیدحسن حسینی، به گونه‌ای متفاوت از دو سال گذشته برگزار خواهد شد.

در شرایطی که خانه‌ شاعران ایران در دولت جدید ومدیریت فرهنگی دو ساله‌ اخیر، با تضییقات مالی مواجه شده است و بدهی‌های این نهاد نیمه‌خصوصی که در نبود تشکل فراگیر صنفی شاعران، از وجاهت بالایی  نزد طیف‌های گوناگون شاعران برخوردار است، روی زمین مانده، امسال این تشکل، درنظر دارد، مراسم سالمرگ دیگرگونه‌ای برای سراینده «گنجشک و جبرئیل» برپا کند.

به گفته فاطمه راکعی، این مراسم فروردین سال آینده برگزار شده و علاوه بر خانه شاعران ایران چند نهاد و سازمان دیگر نیز در آن مشارکت خواهند داشت.

سیدحسن حسینی که به مفهومی علمدار شعر ایدئولوژیک دهه شصت بود و به گفته برخی کارشناسان جریان نوینی را در شعر مذهبی معاصر رقم زد، فرردین ماه سال 1382 به‌ طور ناگهانی و بر اثر ایست قلبی درگذشت.

بنا به وصیت او دکتر قیصر امین‌پور، آثار او را پس از مرگش منتشر خواهد کرد که تاکنون این مهم با انتشار دو مجموعه «در ملکوت سکوت» و «از شرابه‌های روسری مادرم» پیگیری شده است که اولی گزینه‌ای از شعرهای آزاد منتشر نشده و دومی مجموعه‌ای از شعرهای آزاد با تمرکز موضوعی بر «ستایش حضرت زهرا (س)» است.

این گزارش حاکی است که تا پایان ماه جاری گزینه‌ای دیگر از شعرهای کلاسیک این شاعر فقید توسط خانه شاعران، روانه بازار خواهد شد.

کد خبر 14396

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز