چهارشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: به گفته عضو کمیسیون آموزش مجلس توضیحات دو وزیر بهداشت و علوم که اول شهریور ماه در کمیسیون آموزش حضور یافتند نمایندگان را قانع کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تازه ترین جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضور کامران دانشجو و مرضیه وحید دستجردی برگزار شد.

در این جلسه کامران دانشجو پاسخگوی سوالات یونس اسدی نماینده مردم اردبیل و مشکین شهر با موضوع علت ناتمام ماندن ساختمان دانشکده کشاورزی مشکین شهر و علی اکبر اولیا نماینده مردم یزد در خصوص عملکرد وزارت علوم در برنامه پنجساله چهارم و برخی سوالات منطقه ای بود.

همچنین مرضیه وحید دستجردی گزارشی درباره آخرین وضعیت افزایش رشته ها و ظرفیت‌های پزشکی به این کمیسیون ارائه کرد.

نورالله حیدری دستنایی عضو کمیسیون آموزش در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به توضیحات قانع کننده وزیر بهداشت درباره افزایش رشته ها و ظرفیت‌های پزشکی گفت: وزارت بهداشت هر ساله رشته هایی را مورد بازنگری قرار می‌دهد و در این میان به افزایش ظرفیت‌های کارشناسی ارشد پزشکی، PH.D و دستیاری براساس نیاز جامعه، امکانات و شرایط این وزارتخانه می پردازد.

وی درباره آخرین وضعیت ظرفیت پزشکی از سال گذشته تاکنون اظهار داشت: طبق گزارش وزیر بهداشت، ظرفیت پذیرش در کارشناسی ارشد پزشکی 80 درصد، PH.D حدود 50 درصد، رشته ‌های دستیاری و فوق تخصصی از 20 تا 25 با افزایش ظرفیت همراه بوده است.

به گفته حیدری دستنایی، وزیر بهداشت در خصوص توزیع رشته ها، نوع آموزش‌ها و اقداماتی که در جهت ساماندهی شرایط موجود پزشکان از جهت دادن اطلاعات به روز و برگزاری دوره های کارآموزی ضروری است، گزارش مفصلی به کمیسیون آموزش ارائه داد که اعضای این کمیسیون را قانع کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد برخی اعضای کمیسیون درباره ادامه آموزش پزشکی در خود وزارت بهداشت یا محول کردن آن به آموزش عالی خبر داد که قرار شد این موضوع در جلسات بعدی کمیسیون آموزش مورد بررسی قرار گیرد.

حیدری دستنایی خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون آموزش در کل از توضیحات وزیر بهداشت و تصمیماتی که در این مدت از سوی این وزارتخانه گرفته شده قانع شدند.

کد خبر 143929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز