گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: دانشگاه پیام نور پس از آنکه بر خلاف فلسفه وجودی‌، اقدام به راه‌اندازی رشته‌های فنی و مهندسی کرد و در کنکور 90 نیز ظرفیت پذیرش دانشجو در این رشته‌ها را افزایش داد، که این افزایش با مخالفت رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روبه‌رو شد.

دانشگاه

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به همشهری گفت: وزیر علوم باید در این‌باره توضیح دهد، چون زیر‌ساخت‌های پذیرش دانشجو در رشته‌های فنی و مهندسی در دانشگاه پیام نور مهیا نیست. علی عباسپور تهرانی‌فرد افزود: رشته‌هایی در دانشگاه پیام نور راه‌اندازی شده که این دانشگاه امکانات و تجهیزات آموزشی و علمی آن را ندارد و این موضوع به سطح علمی کشور آسیب جدی وارد می‌کند. وی از ارسال نامه‌ای به وزیر علوم در این باره خبر داد و اظهار کرد:

از وزیر درخواست شده که پذیرش دانشجو در رشته‌های فنی و مهندسی در برخی واحدهای دانشگاه پیام نور را که بدون امکانات آموزشی و عملی هستند، متوقف کند.در بخشی از نامه رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خطاب به وزیر علوم با تأکید براینکه دانشگاه پیام نور علی‌الاصول در رشته‌های عملی نباید وارد شود، چنین آمده: از سوی دیگر ظرفیت رشته‌های فنی و مهندسی در این دانشگاه در حدود 70درصد افزایش یافته که این موضوع برای یک دانشگاه آن‌هم پیام نور، که نسبت استاد به دانشجو در بعضی از مراکز آن یک به 800 است، قابل‌قبول نیست.

کد خبر 143484
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز