پرنده‌های خشمگین یا به زبان انگلیسی «Angry Birds»، تا یک سال پیش، چیزی بیش از یک ترکیب جالب از کلمات نبود.

angry bird

حتی ممکن بود شما را به یاد فیلم هیچکاک(«پرندگان») بیندازد یا مثلاً به یاد پدیده‌های طبیعی‌ای که در آن پرندگان از خود رفتارهای عجیب و غریب نشان می‌دهند و به انسان‌ها حمله می‌کنند. اما این‌ روزها با شنیدن ترکیب‌ پرنده‌های خشمگین، خیلی‌ها بلافاصله به یاد تصویر پرنده‌ قرمزرنگی می‌افتند که با سرعت زیادی به سمت خوک‌های بدجنسی حمله‌ور می‌شوند که زیرزیرکی می‌خندند و زیر سنگ‌ها و صخره‌ها پناه گرفته‌اند.

ماجرا از شرکت رویو آغاز شد و ارائه‌ یک بازی جدید در بازار آن‌لاین اپلیکیشن‌های موبایل به نام «پرنده‌های خشمگین»، و عجیب این‌که این بازی، در طول یک ماه چنان فراگیر شد که رکورد بازی‌های موبایل را در بازار نرم‌افزار به‌راحتی شکست و با فاصله‌ قابل توجهی در صدر نرم‌افزارهای موبایل ایستاد.

با این استقبال فوق‌العاده، عجیب نبود که پای این پرنده‌های عصبانی و البته دوست‌داشتنی به پلت‌فرم‌ها و سیستم‌عامل‌های دیگر موبایل هم باز شود.

نزدیک به دو ماه بعد از ارائه‌ نسخه‌ IOS یا اپل این بازی، نسخه‌ اندروید آن هم به بازار آمد و کمی بعد از آن، نسخه‌ سیمبین آن برای گوشی‌های جدید نوکیا، از جمله‌ گوشی‌ان-8 هم ارائه شد. حالا دیگر فرقی نمی‌کرد کدام گوشی دستتان باشد، همین که یک گوشی جدید در دست می‌گرفتید کافی بود تا از همه‌سو به شما پیشنهاد شود که یک نسخه‌ از این بازی را روی آن نصب کنید و از هم‌نشینی با پرنده‌های عصبانی لذت ببرید.

ماجرا در این بازی از این قرار است که خوک‌ها، به شهر پرندگان حمله کرده‌اند و تخم آنها را برای تغذیه‌ خود می‌دزدند. حالا پرندگان که از این دزدی خشمگین شده‌اند، به محل زندگی خوک‌ها حمله‌ می‌کنند و در مراحل مختلف آنها را از پای درمی‌آورند. در هر مرحله بازیکن تعدادی پرنده در اختیار دارد که هر یک وزن، تأثیرگذاری و امکانات خاص خود را دارد و با استفاده از آنها خوک‌ها را نابود می‌کند.

نسخه‌ دوم این بازی با عنوان «پرنده‌های خشمگین: فصل‌ها» هم ادامه‌ همین داستان است، با این تفاوت که حالا دیگر با گذر از چند مرحله، فصل‌ها نیز تغییر می‌کند و چند پرنده‌ هم به پرنده‌های در اختیار ما اضافه شده است. ارائه‌ نسخه‌ دوم این بازی، هم‌زمان بود با ارائه‌ نرم‌افزار کامپیوتری آن، که هم‌زمان هر دو نسخه را، یعنی هم «پرنده‌های خشمگین 1» و هم «پرند‌ه‌های خشمگین: فصل‌ها» را در خود داشت. نسخه‌ سوم این بازی ‌هم بعد از نزدیک به سه ماه ارائه شد که با تلفیق شخصیت‌های کارتون ریو، موفقیت نسخه‌های پیشین را تکرار کرد.و حالا خبر دیگری در راه است که نشان می‌دهد «پرنده‌های خشمگین» سال‌ها و سال‌ها در کنار ما خواهند بود.

نزدیک به یک ماه پیش سایت گاردین از قول مسئولان شرکت رویو اعلام کرد فیلم سینمایی «پرندگان خشمگین» نیز در راه است. در این خبر آمده است که ساخت این فیلم قطعی شده و در این روزها گروهی از نویسندگان در حال تکمیل فیلم‌نامه‌ آن هستند. طبق پیش‌بینی‌ها پخش عمومی این فیلم در سال 2014 خواهد بود.

به نظر می‌رسد «پرنده‌های خشمگین» ماجراهای زیادی برای تعریف کردن خواهند داشت. فعلاً که هرچه بوده، شرکت رویو توانسته ‌است به رقم افسانه‌ای سود
42 میلیون دلاری برای سه نسخه‌ بازی «پرندگان خشمگین» برسد. باید دید این پرنده‌های خشمگین تا کی و چگونه می‌توانند برای صاحبانشان سودآور باشند، و برای ما سرگرمی فراهم کنند.

کد خبر 143479
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز