همشهری آنلاین: فیلم "همه مردان رئیس جمهور" با موضوع رسوایی "واترگیت" در صدر برترین‌های سینمای سیاسی و دلهره‌آور قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، نشریه سینمایی مووی وب در گزارشی فهرست بهترین فیلم‌های سیاسی و دلهره‌آور سینما را منتشر کرد و فیلم "همه مردان رئیس جمهور" در صدر آنها ایستاد.

همه مردان رئیس جمهور که در سال اکران 1976 اکران شد، یک درام سیاسی ساخته آلن ج. پاکولا است و درباره تقلب انتخاباتی در زمان ریچارد نیکسون که به رسوایی واترگیت مشهور شد، ساخته شده است.

ماجرای "واتر گیت" استعفای نیکسون را از ریاست جمهوری آمریکا در پی داشت.

این فیلم نامزد هشت جایزه اسکار بود که چهار جایزه را دریافت کرد.

پس از رسوایی واترگیت که دو روزنامه‌نگار جوان واشنگتن‌پست به نام باب وودوارد و کارل برنشتاین در افشای تخلفات انتخاباتی ریاست جمهور وقت آمریکا ریچارد نیکسون نقش به سزایی ایفا کردند رابرت ردفورد علاقمند شد فیلمی با محوریت این دو روزنامه‌نگار جوان تهیه کند.

وی ابتدا به الیا کازان مراجعه کرد که او نپذیرفت و سپس با ویلیام فرید کین وارد مذاکره شد که او هم پایخ منفی داد؛ سرانجام دوستش آلن ج. پاکولا پذیرفت کارگردانی فیلم را به عهده گیرد.

خود ردفورد بازی در نقش باب وودوارد را پذیرفت و داستین هافمن نیز نقش خبرنگار دیگر کارل برنشتاین را بازی کرد.

داستان این فیلم بر اساس ماجرای واقعی نوشته شده است.

ماجرایی که در 17 ژوئن 1972 در دوره ریاست جمهوری ریچارد نیکسون از ستاد فرماندهی دموکرات‌ها در واشنگتن با دستگیری پنج سارق با وسائل مدرن استراق سمع آغاز می‌شود و با ورود باب وودوارد (رابرت ردفورد) گزارشگر تازه‌کار واشنگتن پست و کارل برنشتاین (داستین هافمن) گزارشگر پرانرژی و پی‌گیر روزنامه وارد مرحله تازه‌ای می‌شود.

فیلم‌های "کاندیدای منچوری" و "راننده تاکسی" نیز رتبه‌های دوم و سوم این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند.

"آلن جی پاکولا" تهیه کننده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینمای هالیوود در طول حیات هنری‌اش بیش از 20 فیلم تهیه و 17 فیلم کارگردانی کرده است و به رغم ساختن فیلم در ژانرهای گوناگون، همچنان به عنوان یک کارگردان موفق در عرصه ساخت فیلم‌های هیجان انگیز سیاسی باقی ‌ماند.

آلن جی پاکولا (1998-1928) در (7‌ آوریل) 18 فروردین در نیویورک متولد شد.

او فرزند یک خانواده مهاجر لهستانی بود. تحصیلات عالی خود را در دانشگاه ییل سپری کرد.

پاکولا نخستین فیلم‌اش را در سال 1969 با عنوان "فاخته عقیم" کارگردانی کرد و با موفقیت نسبی در آن، سال 1971 دومین فیلم خود "کلوت" را ساخت.

جین فوندا به خاطر بازی در این فیلم اسکار بهترین بازیگر زن سال را از آن خود کرد.

پاکولا دهه هشتاد را با فیلم "غلت بزن" آغاز کرد که یک اثر هیجان انگیز سیاه،‌یک درام سیاسی و در عین حال یک رمانس است.

شخصیت‌های اصلی و محبوب پاکولا انسان هایی هستند که یکه و تنها در میانه یک اجتماع مهاجم و آسیب رسان گیر کرده‌اند اجتماعی که رویاها و آمال افراد را ناپدید و محو می‌سازد.

"پرونده پلیکان" 1994 مصداق روشنی بر این ادعاست.

شخصیت‌های محبوب پاکولا انسان هایی هستند که یکه و تنها در میانه، یک اجتماع مهاجم و آسیب رسان گیر کرده‌اند اجتماعی که رویاها و آمال افراد را ناپدید و محو می‌سازد.

از دیگر آثار پاکولا می‌توان به یتیمان 1987، صبح می‌بینمت 1989، رضایت والدین 1992 و سوارکاری می‌آید 1978 اشاره کرد.

 

کد خبر 143266

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز