دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

رویارویی رئال مادرید و بارسا نشان داد که تعطیلات تابستانی کمکی به فراموشی اختلافات بازیکنان و مربیان 2 تیم نکرده است.

فوتبال

بازی رفت سوپرجام اسپانیا یک‌بار دیگر خاطرات ال‌کلاسیکوهای5 گانه فصل پیش را زنده کرد و بازیکنان 2 تیم دوباره لحظات سختی برای داور رقم زدند.البته بازی 2 تیم در سطح فنی بسیار بالایی قرار داشت. بارسا که تصور می‌شد به‌دلیل تعطیلات طولانی بازیکنانش ناآماده باشد پابه‌پای رئال جنگید و با کسب تساوی 2 بر 2 در برنابئو، حالا بخت زیادی دارد تا در پایان بازی برگشت در نیوکمپ، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

رئال که بهترین ترکیبش را به زمین فرستاده بود، شروعی تهاجمی داشت و بن زما برای گلزنی بی‌قرار بود. این مهاجم آماده در دقیقه 13 سرانجام زهرش را ریخت و پاس بسیار خوبی به اوزیل داد تا او رئال را پیش بیندازد.بارسا که مثلث خط میانی‌اش را با کیتا، تیاگو و اینی‌یستا چیده بود، به‌نظر توان کافی برای پاسخ دادن به این گل را نداشت ولی در دقایق پایانی نیمه اول بارسا ناگهان دگرگون شد و با زدن 2 گل با برتری به رختکن رفت. گل تساوی را ویا با یک ضربه استثنایی به ثمر رساند.

مسی که سازنده این گل بود، در ثانیه‌های آخر نیمه اول با یکی از فرارهای منحصر به فردش از میان چند مدافع رئال عبور کرد تا زننده گل دوم باشد.رئال نیمه دوم را هم بهتر شروع کرد و در دقیقه 54 توسط ژابی آلونسو به گل تساوی رسید. بعد از آن تلاش‌های 2 تیم برای زدن گل سوم بی‌فایده بود و بازی بیشتر تحت‌تأثیر درگیری‌های بازیکنان و اعتراضات آنان به داور قرار داشت.

پنالتی بود؟

در این نیمه 2 صحنه مشکوک در محوطه جریمه اتفاق افتاد که تکسیرا اعتقادی به پنالتی نداشت؛ اولی وقتی بود که والدز پای رونالدو را وقتی از دروازه بارسا دور می‌شد، کشید. در اواخر بازی هم مارسلو تکل خشنی روی پای پدروی تازه‌وارد انجام داد که داور در این صحنه هم دستور به ادامه بازی داد. البته به‌نظر می‌رسید برخورد والدز و رونالدو بیشتر به پنالتی شبیه بود. همچنین پپه در این نیمه خطای شدیدی روی دانیل آلوز انجام داد که ادامه درگیری‌های نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل قبل بود.

فرار مورینیو

بلافاصله پس از سوت پایان بازی، مورینیو به رختکن رفت و پس از آن هم حاضر نشد در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کند. کارانکا، دستیار مورینیو در توضیح ماجرا گفت که این ادامه روند فصل گذشته است و به همین دلیل او در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده است. مورینیو پس از اعتراض به داور بازی تیمش مقابل بارسا در لیگ قهرمانان فصل گذشته با محرومیت روبه‌رو شد و از آن پس کارانکا در کنفرانس مطبوعاتی شرکت می‌کند. کارانکا درباره بازی هم گفت: «تیم توانست در سطح بازی‌های دوره تدارکاتی باشد.

این نتیجه تمریناتی است که ما انجام داده‌ایم. تیم از فصل قبل بهتر است ولی متأسفانه نتوانستیم از فرصت‌هایی که داشتیم استفاده کنیم و به پیروزی برسیم.» گواردیولا، سرمربی بارسا هم ادعای کارانکا را به نوعی تایید و اعتراف کرد که تیمش در این بازی به دردسر افتاده است: «رئال بیش از همیشه مرا تحت‌تأثیر قرار داد. به همین دلیل فکر می‌کنم که تساوی برای ما نتیجه خوبی است. ما به سختی توانستیم به جریان بازی برگردیم و عقب‌ماندگی‌مان را جبران کنیم. این یک بازی خیلی سخت برای ما بود. این تیم واقعا می‌تواند ما را شکست بدهد ولی هر اتفاقی که بیفتد، من سبک بازی بارسا را تغییر نخواهم داد.»

آزمون موفق سانچز

در این بازی آلکسیس سانچز هم برای نخستین بار در ترکیب اصلی بارسا قرار گرفت و نشان داد که بارسا در خرید او اشتباه نکرده است. او با سرعت بالایش بارها مارسلو را به دردسر انداخت. مهاجم شیلیایی بارسا در پایان بازی گفت: «این نتیجه خوبی برای ماست و می‌توانیم در بارسلونا سرنوشت قهرمانی را تعیین کنیم. این بازی را به خانواده‌ام و همه مردم شیلی تقدیم می‌کنم.»

کد خبر 143246
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز