دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

هزاران نفر از مردم بیرمنگام دومین شهر پرجمعیت انگلیس و از شهرهایی که هفته گذشته شاهد ناآرامی بوده است، به‌منظور اعتراض به کشته شدن 3 نفر در جریان این ناآرامی‌ها و تاکید بر پیگیری این حادثه در مرکز این شهر تجمع کرده و تظاهرات آرام برگزار کرده‌اند.

انگلیس

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شمار شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی که یکشنبه‌شب برگزار شد به 5هزار نفر رسید. طارق جهان، پدر یکی از این سه جوان آسیایی‌تبار که هنگام نگهبانی از محله خود در برابر حمله احتمالی مهاجمان و غارت اموال در اثر برخورد یک اتومبیل با آنان کشته شدند در این تظاهرات حضور داشت و گفت که این سه تن در دفاع از جامعه خود جان داده‌اند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع خواستار پایان ناامنی در محلات شهر و همچنین شناسایی عامل کشته‌شدن این سه نفر شدند. در جریان ناآرامی‌های هفته گذشته در 7 شهر انگلیس 5نفر کشته شدند. پلیس چند مظنون ازجمله یک جوان 16ساله و یک زن 31ساله را در ارتباط با کشته شدن این افراد دستگیر کرده است.

با وجود آرام شدن شهرهای انگلیس ناامنی همچنان در این کشور ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری مهر، روز یکشنبه در شهر جرسی شش نفر بر اثر اصابت ضربات چاقو کشته شدند. هنوز جزئیات زیادی درباره این حمله منتشر نشده اما پلیس انگلیس از بازداشت یک مرد 30ساله در ارتباط با آن خبر می‌دهد. درپی وقوع این حمله، حضور نیروهای پلیس انگلیس در خیابان‌های شهر جرسی افزایش یافت.

جامعه انگلیس در حال فروپاشی

دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس درحالی‌که به‌شدت مورد انتقاد و حمله احزاب مخالف و رسانه‌ها قرار دارد، دیروز در سخنانی بار دیگر جامعه انگلیس را بیمار دانست و گفت: باید با بازنگری در همه سیاست‌ها جلوی فروپاشی اخلاقی جامعه را بگیریم. او که حرف‌های تند و خط و نشان‌هایش برای مجازات سنگین معترضان و دستگیرشدگان ناآرامی‌های اخیر با انتقاد رسانه‌ها، جامعه‌شناسان و احزاب مخالف روبه‌رو شده، همچنان بر ضرورت مجازات سنگین دستگیرشدگان تاکید کرد. نخست‌وزیر و وزیر کشور انگلیس خواستار بیرون کردن عوامل ناآرامی‌ها و خانواده‌های آنها از خانه‌هایی شده که دولت در اختیار اقشار محروم جامعه می‌گذارد.

کامرون اتفاقات اخیر انگلیس را زنگ خطری برای کشور دانست. او گفت مشکلات اجتماعی که سال‌ها در کشور انباشته شده ناگهان به این انفجار منجر شد. کامرون وعده داد که در همه سیاست‌ها از جمله آموزش، رفاه، خانواده، اقلیت‌ها بازنگری می‌شود تا جامعه‌ای متفاوت ساخته شود.

همزمان ادمیلیبند رهبر حزب مخالف کارگر هم در سخنانی نهادهای دولتی را به اتهام زدن بی‌مورد به یکدیگر برای فرار از بار مسئولیت تحولات اخیر متهم و به‌شدت از عملکرد دولت انتقاد کرد.

کد خبر 143224
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز