همشهری‌آنلاین: مدیر کل دانشجویان داخل وزارت علوم با اشاره به برگزاری آزمون برای پذیرش دانشجویان غیرایرانی گفت:دانشجویان افغانستان بیشتر از دانشجویان سایر کشورها متقاضی تحصیل در ایران هستند.

به گزارش ایسنا، بذرافشان در نشست مطبوعاتی که در محل وزارت علوم برگزار شد، گفت: براساس مصوبه شورای بورس دانشجویان غیرایرانی، به کشورهایی که بیشترین دانشجویان متقاضی را برای تحصیل در کشور جمهوری اسلامی ایران دارند هیاتی اعزام می‌شود تا با برگزاری آزمون در این کشورها، بهترین دانشجویان برای تحصیل در ایران انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قرار است برای کشور افغانستان آزمون برگزار شود تا دانشجویان این کشور که متقاضی تحصیل در ایران هستند انتخاب شوند، اظهار کرد: این آزمون در 15 شهریور در چند شعبه افغانستان برگزار می‌شود و ثبت نام آن نیز در فاصله زمانی 24 مرداد تا 4 شهریور ماه است.

بذرافشان افزود: اطلاعیه و چاپ و پرینت فرم از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: دانشجویان کشور افغانستان بیشترین متقاضی تحصیل در کشور ایران هستند و بر این اساس 19 درصد پذیرفته‌شدگان بورس ایران به دانشجویان افغانستان اعطا شده است.

مدیرکل دانشجویان داخل وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه‌های ایران از 90 کشور دنیا دانشجو دارند، افزود: سال گذشته دانشجویان 54 کشور متقاضی بورسیه در ایران بودند که با این تقاضاها موافقت شد.

کد خبر 143191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز