گروه اقتصادی: رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان با اشاره به درخواست تسهیلات 50 تا 100‌میلیون تومانی انبوه‌سازان برای احداث واحدهای مسکونی لوکس، گفت:

براساس تفاهمنامه قبلی بانک مسکن اعلام کرده است که هیچ مشکلی برای تأمین هزینه ساخت واحدهای مسکونی گرانقیمت ندارد.مجتبی بیگدلی با بیان اینکه تفاهمنامه مذکور به سمت بانک‌های دیگر هم توسعه داده خواهد شد، به همشهری گفت: با توجه به حساب‌ها و اعتبارات انبوه‌سازان نزد بانک مسکن به‌نظر نمی‌رسد که مشکلی در ارائه تسهیلات مدنظر برای تأمین مسکن مردم و به‌ویژه زوج‌های جوان وجود داشته باشد.

به گفته رئیس کمیسیون صدور خدمات فنی و مهندسی ایران، کلیات تفاهمنامه آغاز شده و جزئیات آن نیز در قالب یک بخشنامه عملیاتی خواهد شد. در همین حال رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان هم از پیگیری اخذ مجوز پرداخت وام 50 تا 100 میلیونی ساخت مسکن از بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار خبر داد. ایرج رهبر به فارس گفت: درست است که در تفاهمنامه با بانک مسکن مبلغی مبنی بر پرداخت تسهیلات 50 تا 100میلیون تومانی قید نشده بود اما به صراحت آمده بود که برای تأمین مسکن دهک‌های درآمدی بالای5، مبلغ وام 20 میلیون تومان نمی‌تواند کافی باشد.

به گزارش همشهری هفته گذشته پس از اعلام اخباری در این خصوص، بانک‌های مسکن و ملی با بیان اینکه برنامه‌ای برای ارائه تسهیلات با این ارقام ندارند، تأکید کردند که ارائه تسهیلات ساخت مسکن دقیقا براساس ضوابط بسته سیاستی بانک مرکزی صورت خواهد گرفت.

کد خبر 143110
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز