همشهری آنلاین: جام قهرمانی با وجود حضور آرژانتین، در آمریکای جنوبی نماند و به اروپا رفت.

A.Ghafoor

به گزارش سایت فدراسیون والیبال، در فینال این بازی‌ها خیلی‌ها از جمله سرمربی برزیل شانس قهرمانی را بیشتر به آرژانتینی‌ها داده بودند، اما روس‌ها همانند تیم ملی بزرگسالانشان در لیگ جهانی که برزیل را ناکام گذاشته بودند با جا گذاشتن آرژانتین، دیگر نماینده این قاره با پیروزی 3 بر 2 برتری خود را در والیبال دنیا به رخ کشیدند . آرژانتینی‌ها حتی تا نیمه راه ست پنجم هم با سرمربی موفقشان "سی‌چلو"، مربی جدید تیم ملی بزرگسالان ایران، 8 بر 6 زمین بازی را عوض کردند، اما اشتباه عجیب پاسور این تیم در بکارگیری مهاجمانش در مرکز تور ( محل تجمع بلند قامت‌ترین مدافعان حریف ) همه رویاهای آرژانتین را برای رسیدن به نخستین قهرمانی نقش بر آب ساخت.

آرژانتینی‌ها که در دوره قبل با سی‌چلو در هند سوم شده بودند این بار با یک پله صعود در جای دوم ایستادند.

50 امتیاز برای ایران/ ایران بهترین آسیایی

با پایان گرفتن جام شانزدهم، جدول آخرین رده‌بندی تیم‌ها در رده نوجوانان و جوانان بزودی از سوی FIVB اعلام خواهد شد که بر این اساس سهم تیم ایران از مقام ششمی به دست آمده، 50 امتیاز خواهد بود.

تیم ایران تا قبل از این بازی‌ها با 131 امتیاز در مکان چهارم و بعد از تیم‌های آرژانتین، روسیه و کوبا قرار داشت. با رتبه‌بندی به دست آمده، تیم‌های روسیه، آرژانتین، صربستان، آمریکا و برزیل هرکدام با قرار گرفتن در مکان‌های اول تا پنجم به ترتیب 100، 90، 80، 70 و 60 امتیاز کسب کرده‌اند. به احتمال زیاد جدول جدید با خاتمه مسابقات نوجوانان جهان در آرژانتین اعلام خواهد شد.

ایران بهترین آسیایی

از جمع 3 نماینده قاره آسیا در جام شانزدهم، ایران با کسب مقام ششم بهترین تیم آسیایی بود و هندی‌ها نیز به عنوان تیم سوم آسیا در مکان هشتم ایستادند. اما ژاپنی‌ها سرنوشت خوبی نداشته و به عنوان قهرمان آسیا، دوازدهم جهان شدند.

تیم ملی والیبال جوانان

غفور در جمع برترین‌های جهان

در جمع برترین‌های پست‌های مختلف یک سهم هم به تیم ایران و امیر غفور تعلق گرفت و او توانست مزد بازی‌های خوبش را با کسب عنوان بهترین زننده سرویس بگیرد. غفور همچنین در پست امتیاز‌آورترین و بهترین آبشارزن نیز به ترتیب در مکان چهارم و سوم این بازی‌ها قرار گرفت.

• بهترین زننده سرویس : امیر غفور از ایران
• امتیازآورترین بازیکن : الکساندر آتاناشوویچ از صربستان
• بهترین دفاع روی تور : ایگور فیلیپوف از روسیه
• بهترین لیبرو : الکسی کاپاشوف از روسیه
• بهترین دریافت کننده : کاناگاراج از هند
• بهترین پاسور : جوسی برو کویی از اسپانیا
• بهترین توپگیر : توماس رویز از آرژانتین

کارنامه‌ای خوب برای یزدان پناه

مسعود یزدان‌پناه، داور بین‌المللی اعزامی والیبال ایران علی‌رغم حضور اولش در یک رویداد جهانی عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت. وی در تمامی روزهای مسابقات یکی از داوران حاضر بود و آخرین قضاوت خود را نیز در بازی ژاپن و کانادا به عنوان داور دوم انجام داد. وی در مجموع 4 بار به عنوان داور اول و 4 بار هم به عنوان داور دوم قضاوت کرد.

یزدان پناه

 

کد خبر 142929
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز