گروه اجتماعی: پس از گذشت 25 روز از قصور 26 بیمارستان در پذیرش علی خلیلی، روحانی آمر به معروف که شامگاه شنبه 25 تیرماه مورد حمله اراذل و اوباش قرار گرفت وزیر بهداشت گفت:

بیمارستان

2 رزیدنت بیمارستان‌های شهدای تجریش و طالقانی به یکسال توقف در تحصیل محکوم شدند، مسئول پذیرش در ستاد هدایت دانشگاه توبیخ و رئیس بیمارستان شهدای تجریش نیز برکنار شد.
جمعی از دوستان علی خلیلی، در همان روزها متن شکایتی را خطاب به دکتر امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت ارسال کردند.آنها فهرستی از 26 بیمارستان را نیز به شکایت‌شان پیوست کردند؛ بیمارستان‌هایی که با دادن پاسخ‌های گوناگون از پذیرش مجروح سر باز زده بودند.

اما نتیجه این امر آن شد که مرضیه وحید دستجردی درباره نحوه برخورد با خاطیان عدم‌پذیرش طلبه ناهی از منکر بگوید: متأسفانه مسئول پذیرش در ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مسئولانه عمل نکرد زیرا براساس ضوابط موجود این ستاد باید وضعیت بیمار را تا پذیرش نهایی در یک بیمارستان که امکان درمان بیمار را دارد دنبال کند. وزیر بهداشت اضافه کرد: با بیمارستان طالقانی تماس گرفته می‌شود در آنجا دستیار جراحی عنوان می‌کند که چون 2 بیمار جراحی عروق دارم نمی‌توانم این بیمار را پذیرش کنم که این کار متأسفانه کار غیرمسئولانه‌ای بوده است زیرا معلوم شد این دو بیمار خیلی وضع حادی نداشتند. بعد با بیمارستان حضرت رسول(ص) تماس گرفته شده، خوشبختانه استاد انکال بیمارستان پذیرش می‌دهد.

وی ادامه داد: با این حال به‌علت به هم ریختگی‌هایی که در چنین شرایطی رخ می‌دهد، بیمار به بیمارستان حضرت رسول(ص) منتقل نشد. بعد با بیمارستان سینا تماس گرفته می‌شود در این بیمارستان هم یک دختر 11 ساله دچار یک عارضه جدی و حال وخیم بوده است و استاد جراحی عروق و دستیار ارتوپدی و بیهوشی تا ساعت 6صبح درگیر این بیمار بودند به همین علت انتقال به این بیمارستان هم اتقاق نمی‌افتد. وی گفت: البته گفته شده در تعدادی از بیمارستان‌ها هم دوستان این طلبه با موتور و غیره برای پذیرش بیمارشان مراجعه کرده‌اند که چون مراجعه به‌صورت غیرمتعارف بوده است قاعدتاً امکان پذیرش نبوده است و ما اینها را جزء روش‌های طبیعی پذیرش محسوب نمی‌کنیم.

اما وزیر بهداشت توضیح نداد که وقتی جوانی رو به مرگ است ستاد پذیرش «موضوع را دنبال نمی‌کنند» و بیمارستان «غیر مسئولانه‌ای» عمل می‌کند اگر نبود همین رفتار «غیر متعارف» جمعی از دوستان مجروح، خانم وزیر با دوربین صدا وسیما به بالین چه کسی می‌رفت برای بررسی قصور؟به هر روی وزیر بهداشت اضافه کرد: جمع بندی ما این است که در مجموع برای این بیمار با 4 بیمارستان تماس گرفته شده است البته با یک بیمارستان دیگر غیراز بیمارستان‌های وزارت بهداشت تماس گرفته شده است که آن بیمارستان هم گفته که متخصص جراحی عروق و بخش جراحی نداریم.

وی ادامه داد: ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کارش را به درستی انجام نداده است، تمام نحوه پذیرش‌گیری از طریق ستاد هدایت دانشگاه باید انجام شود و اگر مردم با بیمارستان تماس می‌گیرند باز هم این ستاد هدایت است که بایستی بیمار را از طریق سوپروایزر بیمارستان یا هر فرد مسئول دیگر کار را به سامان برساند متأسفانه آن مسئولی که در آن شب خاص باید این کار را می‌کرد مسئولیتش را به‌درستی انجام نداد به همین علت از مسئولیتش خلع شد و پرونده او به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری فرستاده می‌شود. وزیر بهداشت گفت: مسئول ستاد هدایت دانشگاه علوم پزشکی هم توبیخ کتبی با درج در پرونده شد و احتمال دارد پرونده او هم به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری فرستاده شود، دستیار جراحی که در بیمارستان شهدای تجریش که باید پذیرش می‌داده و کوتاهی کرده درحالی‌که خودش گفته بوده نیم ساعت بعد تماس می‌گیرم اما این کار را نکرده این دستیار به توقف و منع در تحصیل به‌مدت 6 ماه یا یک ترم محکوم شده است. وی گفت: این نابسامانی به‌علت ضعف مدیریت بیمارستان شهدای تجریش بوده به همین علت رئیس این بیمارستان از مسئولیتش خلع شده و فرد دیگری جایگزین وی می‌شود. در بیمارستان طالقانی هم که رزیدنت کوتاهی کرده و پذیرش نداده به‌مدت یکسال از تحصیل عقب می‌افتد.

اما این سؤالات همچنان وجود دارد که چگونه بیمار در بیمارستانی پذیرش می‌شود که از دید وزیر بهداشت هیچگونه تماسی با آن برقرار نشده است؟ یا از روش‌های غیرمتعارف استفاده شده است. آیا رئیس بیمارستان طالقانی مانند رئیس بیمارستان شهدا قصوری نداشته است؟ چرا برخوردی با روسای دانشگاه‌هایی که این بیمارستان‌ها در حوزه مسئولیتشان هست نشده؟البته خانم وزیر در پاسخ به این پرسش که به‌نظر می‌رسد افکار عمومی در پی این حادثه برخورد شدیدتر و قاطعانه‌تری را با متخلفان انتظار داشت، گفت: ممکن است در آینده چنین برخوردهایی هم صورت گیرد.

کد خبر 142869
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز