سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر: شهرام کرمی در جایگاه مدیر دفتر تئاتر کودک و نوجوان اداره ‌کل هنرهای نمایشی، پریروز از معرفی دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تا پایان هفته آینده خبر داد، اما پس از یادداشت همشهری و گلایه از این بی‌برنامگی، روز بعد حسین پارسایی، مدیرکل هنرهای نمایشی، شهرام کرمی را به‌عنوان دبیراین جشنواره معرفی کرد، تا گواهی باشد بر تصمیم‌های یکروزه و آنی مدیران.

به‌نظر می‌رسد تا موضوعی شکل رسانه‌ای پیدا نکند، مدیران به فکر حل مشکل نمی‌افتند. هنوز از یاده نبرده‌ایم که بعد از گزارش یکی از خبرگزاری‌ها از بستری شدن مجید فروغی، بازیگر تئاتر و گله از کم توجهی مدیران به این هنرمند، هجوم مسئولان به بیمارستان برای ملاقات را به همراه داشت. عدم‌انتشار فراخوان سی‌امین جشنواره تئاتر فجر‌هم وقتی رسانه‌ای ‌شد سرو صدا به پا کرد. ماجرای دیگر مربوط به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بود که فراخوانش منتشر شده و گروه‌های بین‌المللی و هیأت انتخاب هم فعالیت خود را آغاز کرده بودند، با این حال دبیرهجدهمین جشنواره تئاتر کودک ونوجوان باید مابقی کارهای این جشنواره را در 3 بخش مسابقه‌ ایران، مسابقه بین‌الملل و مسابقه نمایشنامه‌نویسی، هماهنگ کند تا این جشنواره از 14 تا 20 آبان‌ماه در شهر همدان برگزار شود.

موضوع دیگری که شکل رسانه‌ای به‌خود گرفت، عدم‌تسویه بدهی 200 میلیون تومانی بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است. سرانجام مدیرکل هنرهای نمایشی در گفت‌وگو با مهر از پرداخت بدهی 200 میلیون تومانی بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و همچنین جوایز جشنواره تئاتر مقاومت تا پایان هفته‌جاری خبر داد. حسین مسافرآستانه این مسئله را به‌دلیل عدم‌اختصاص بودجه از طرف وزارتخانه فرهنگ وارشاد اسلامی اعلام کرد. مشکلی که به گفته او برطرف شده‌است. همچنین او اعلام کرد که بودجه سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حال بررسی است. او اعلام کرد با اینکه برگزاری جشنواره سی‌ام، با هزینه‌های بیشتری همراه است اما در سقف بودجه جشنواره افزایش بودجه نخواهد داشت و باید بخش مازاد این بودجه جذب شود. به گفته او، برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای است که بودجه بیشتر از طریق مشارکت با بخش‌های مختلف تأمین شود.

از سوی دیگر این روزها سالن اصلی تئاتر شهرتا آخر ماه رمضان تعطیل است تا تعمیرات این بخش که شامل تعویض چوب‌های کف صحنه، طراحی و تعبیه کانال‌های برگشت دستگاه هواساز، تعمیرات اتاق فرمان وتکمیل و تجهیز نور و صدای سالن است انجام شود. مدیرکل هنرهای نمایشی درباره بازسازی مجموعه تئاتر شهر تا برگزاری جشنواره تئاتر فجر با توجه به بودجه تعیین شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این امر تأکید کرد که این بازسازی به‌صورت مقطعی است و در فرصت‌ها و تنفس‌هایی که بین اجراها ایجاد می‌شود انجام خواهد شد. تا سالن‌ها تعطیل نشود. به گفته او بودجه عمرانی به‌صورت چند مرحله‌ای تخصیص پیدا می‌کند و به همین دلیل بازسازی به‌صورت مرحله‌ای و براساس ضرورت‌ها انجام می‌شود.

کد خبر 142682
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز