همشهری آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: براساس ماده ۱۰ قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت موظف به قطع یارانه‌های خانواده‌های پر درامد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت کاظم دلخوش که یکی از اعضای کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس نیز بوده در رابطه با حذف خانواده‌ای پر‌درآمد از دریافت یارانه نقدی گفت: براساس ماده ۱۰ قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت موظف به اجرای این طرح است.

به گفته وی در ماده ۱۰ پیش‌بینی شده دولت با تشکیل کمیسیونی ویژه با کمک دستگاه‌های مختلف و با در نظر گرفتن شرایط زندگی، محل زندگی و بسیاری از شرایط دیگر نسبت به شناسایی خانواده‌های پر‌درآمد اقدام کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: برای اختصاص یافتن یارانه بیشتر به خانوارهای کم‌درآمد قانون هیچ نقصی ندارد و اجرای آن است که باید به‌درستی انجام گیرد.

دلخوش افزود چنانچه خانواده‌ای پر‌درآمد از برنامه دریافت یارانه نقدی حذف نشوند برخلاف قانون حذف یارانه‌ها که قرار بود نیمی (۵۰ درصد) از درآمدهای حاصل از حذف یارانه‌ها، به‌صورت نقدی توزیع شود، سهم یارانه‌های نقدی به ۸۰ درصد می‌رسد و سهم تولید نیز که ۳۰ درصد بود به ۲۰ درصد کاهش می‌یابد. علاوه بر این سهم ۲۰ درصدی دولت نیز به یارانه نقدی اضافه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای بهبود شرایط زندگی دهک‎های پایین جامعه براساس قانون که هدف حذف یارانه‌های مستقیم است خانوارهای پر‌درآمد باید از خانوارهای کم درآمد برای دریافت سهم یارانه تفکیک شوند.

 

کد خبر 142626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز